شب‌شعر ” آقای شهید” در بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) در کاشمر برگزار شد

شب‌شعر ” آقای شهید” در بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) در کاشمر برگزار شد
آذر ۹, ۱۳۹۶
231 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، در بزرگداشت شهادت آیت‌الله مدرس(ره) شب‌شعر “آقای شهید”  امشب با حضور شاعران برجسته کشور و استان در کاشمر برگزار شد. در این محفل ادبی که در آستانه هشتادمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) در سالن اجتماعات معلم شهید سردار هادی شهابیان برگزار شد تعدادی از شاعران شهرستان، استان […]

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، در بزرگداشت شهادت آیت‌الله مدرس(ره) شب‌شعر “آقای شهید”  امشب با حضور شاعران برجسته کشور و استان در کاشمر برگزار شد.

در این محفل ادبی که در آستانه هشتادمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) در سالن اجتماعات معلم شهید سردار هادی شهابیان برگزار شد تعدادی از شاعران شهرستان، استان و کشور آخرین سروده‌های خود را در راستای معرفی جایگاه، شخصیت، سیره، افکار و اندیشه‌های بزرگ‌مرد عرصه دین و سیاست قرائت کردند.
در شب‌شعر “آقای شهید”  علی داودی شاعر و مدیر دفتر شعر حوزه هنری کشور، نادر بختیاری شاعر آئینی و ترانه‌سرای برجسته کشور، محمدرضا اکرامی‌فر  شاعر و غزل‌سرای برجسته کشور ، محمدجواد غفورزاده شفق  شاعر و دبیر شورای شعر انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش‌های هنری، محمدعلی سالاری ثانی شاعر آئینی و عضو شورای انجمن ادبی رضوی و رضا رحیمی عنبران شاعر جوان خراسان رضوی  و عضو شورای انجمن رضوی،علی اصغر داوری ترشیزی، مهدی نصیرپور، سیدحجت نبوی، نسرین نامور و مرضیه هاشم‌زاده از شاعران کاشمری  آثار ادبی و اشعار خود را با موضوع شهید مدرس(ره) برای دوستداران و علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی که در این مراسم حضور داشتند قرائت کردند.
دبیر این محفل ادبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری این شب شعر در سنوات گذشته گفت: شهید آیت‌الله مدرس از شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی است که نطق‌های آتشین او در مخالفت با سیاست‌های استبدادی معرف منش و اقتدار این عالم مجاهد است.
حمید عشقی با بیان این که محل دفن این شهید زنده تاریخ تبدیل به زیارتگاه باشکوهی شده است و همه ما در قبال شهامت و شجاعت آن مدیون هستیم، ابراز داشت: برگزاری این محفل ادبی با حضور شعرایی از شهرهای کشور و سراییدن اشعاری در وصف این مجاهد در راستای ارج نهادن به مقام شامخ این شهید عالیقدر است.
وی آفرینش و خلق اشعار ناب با موضوع مقاوت و شهادت، رشد و شکوفایی اشعار و ادبیات در خصوص سیره و سبک زندگی آیت‌الله مدرس(ره)، امکان ارتباط استعدادهای جوان با بزرگان حوزه شعر و آشنایی و تبیین شخصیت و جایگاه شهید مدرس(ره) را از دیگر اهداف این محفل ادبی بیان کرد.
این محفل ادبی به همت مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس(ره) و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر و با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان، دوستداران و علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی برگزار شد.