زیارتگاه شهید مدرس با ۳۰ برنامه فرهنگی به استقبال ماه مبارک رمضان و نوروز می رود.

زیارتگاه شهید مدرس با ۳۰ برنامه فرهنگی به استقبال ماه مبارک رمضان و نوروز می رود.
اسفند ۲۲, ۱۴۰۲
82 بازدید

به همت زیارتگاه شهید آیت الله مدرس وابسته به سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای استقبال از روزه داران در ماه میهمانی خدا و خدمات رسانی و پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی تدارک دیده شده است. زیارتگاه شهید مدرس امروزه به عنوان یکی از مهمترین اماکن مذهبی شهرستان کاشمر، با […]

به همت زیارتگاه شهید آیت الله مدرس وابسته به سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای استقبال از روزه داران در ماه میهمانی خدا و خدمات رسانی و پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.

زیارتگاه شهید مدرس امروزه به عنوان یکی از مهمترین اماکن مذهبی شهرستان کاشمر، با ظرفیت‌های بی نظیر موجود در آن می‌تواند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و سیاسی خدمات مطلوبی را به جامعه ارائه دهد و پذیرای زائرین و مسافرین زیادی باشد. همچنین یکی از فرصت‌های پیش رو ایام نوروزمی‌باشد که بستری مناسب جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و زائرین بارگاه منور حضرت رضا(ع) است در همین راستا از سوی زیارتگاه شهید مدرس ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی طراحی و به منظور بهره مندی مخاطبین اجرا خواهد شد.
محمد یعقوبی در خصوص ویژه برنامه‌های این مجموعه در ایام نوروز و ماه رمضان گفت: برگزاری آیین ویژه تحویل سال نو در زیارتگاه با اجرای برنامه‌های متنوع همچون قرائت زیارت آل یس، مناجات و نیایش، دعای معنوی تحویل سال نو، پخش نوای نقارخانه حضرت امام رضا(ع) و پیام نوروزی مقام معظم رهبری برای زائران یکی از برنامه‌های شاخص این مجموعه است.

مدیر زیارتگاه شهید مدرس با اشاره به اینکه برنامه ترتیل جزء خوانی قرآن کریم همراه با بیان تفسیر در ایام ماه مبارک رمضان با دعوت از قاریان ممتاز شهرستان و تجلیل ازشرکت کنندگان در مراسم اختتامیه یکی از برنامه‌های قرآنی است، برپایی ایستگاه بهار قرآن با محوریت مشاوره وقف و نذر، خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، دایر بودن موزه در ایام نوروز و برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه زائرین و مجاورین جهت آشنایی با شخصیت و سیره زندگانی شهید مدرس را از دیگر برنامه‌های این مجموعه یاد کرد.
یعقوبی با بیان اینکه پذیرایی و اطعام روزه داران و برگزاری مراسم معنوی احیای شب‌های قدر همراه با قرائت دعای جوشن، سخنرانی و قرآن به سر ، و ویژه برنامه میهمانی ملکوت ویژه دانش آموزان ازدیگر برنامه‌های فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس است، گفت: در ایام نوروز فیلم های کوتاه جشنواره عمار جهت بصیرت افزایی و روشنگری اکران خواهد شد.
مدیر زیارتگاه شهید مدرس تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، برگزاری جشن میلاد باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، بیان احکام ومعارف ، نقالی و پرده خونی با موضوع مهدویت، تولید محتوای رسانه‌ای با موضوعات نوروز، برکات و فواید ماه مبارک رمضان ، قرآن، برپایی نمایشگاه محصولات عفاف و حجاب ، صنایع دستی و… را از دیگر برنامه‌های ماه رمضان و نوروز در این مجموعه برشمرد.
یعقوبی افزود: ویژه برنامه سحرخیزان کوچک یکی از برنامه‌های این زیارتگاه است که در راستای آشنایی نوجوانان با تکالیف الهی و احکام روزه در قالب نمایش، مسابقه، قصه گویی، اجرای سرود، تواشیح و همخوانی اجرا خواهد شد.
وی گفت: مسابقات قرآنی و ورزشی ویژه نوجوانان، برپایی کارگاه آموزشی طب سنتی، احکام و مسائل شرعی بانوان، تفسیر قرآن و مهارت های زندگی جهت تقویت حس مذهبی، ایستگاه عفاف و حجاب و کتاب و برگزاری همایش سوگواره جهت آشنایی با شخصیت و سیره حضرت خدیجه(س) دیگر برنامه‌های طراحی شده برای اجرا در ایام ماه رمضان و نوروز در زیارتگاه است.

وی افزود: تشکیل ستاد اسکان و پذیرایی از زائرین و مسافرین نوروزی در جهت ارتقای سطح خدمات فرهنگی، مذهبی، رفاهی واقامتی پاسخگویی جامع به نیازهای زائران و نوبت بندی خدام، برپایی ایستگاه راهنمای زائر و ارائه بسته‌های فرهنگی به زائرین درراستای معرفی شهید مدرس و خدمات رفاهی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این مجموعه فرهنگی از دیگر اقدامات این مجموعه است.

برچسب‌ها:, , , ,