در هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت ا… مدرس(ره) پخش مستقیم دعای ندبه کشوری از شبکه اول سیما در جوار زیارتگاه اسوه فقاهت و سیاست

در هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت ا… مدرس(ره) پخش مستقیم دعای ندبه کشوری از شبکه اول سیما در جوار زیارتگاه اسوه فقاهت و سیاست
آذر ۲۳, ۱۳۹۸
246 بازدید

   بمناسبت ایام هشتاد و دومین سالروز شهادت آیت ا… مدرس(ره)، ویژه برنامه دعای ندبه کشوری با همکاری موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی و هیئت رزمندگان اسلام در جوار زیارتگاه این شهید مجاهد برگزار گردید.      بنا به گزارش روابط عمومي موسسه، در این مراسم باشکوه که با حضور مردم ولایتمدار […]

   بمناسبت ایام هشتاد و دومین سالروز شهادت آیت ا… مدرس(ره)، ویژه برنامه دعای ندبه کشوری با همکاری موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی و هیئت رزمندگان اسلام در جوار زیارتگاه این شهید مجاهد برگزار گردید.

     بنا به گزارش روابط عمومي موسسه، در این مراسم باشکوه که با حضور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کاشمر همزمان با اقامه نماز صبح انجام شد، ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت و سپس دعای عهد قرائت و در ادامه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی سخنران برجسته کشوری با تقدیر از خدمات ارائه شده، این زیارتگاه را قطب فرهنگی منطقه دانست.

وی با اشاره به ویژگی های یاوران حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: بصیرت یکی از مهمترین خصوصیت منتظران حضرت بقیه ا…(عج) و مومنان واقعی است که اگر انسان های با ایمان، بصیرت نداشته باشند نهایتاً باعث گمراهی آنها خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی افزود: بصیرت به معنای عبور از ظواهر و رسیدن به باطن افراد است و برای رسیدن به این نوع بصیرت نیازمند ایمان و نور الهی هستیم.

خطیب دعای ندبه کشوری با اشاره به شخصیت والای آیت ا… مدرس(ره) اظهار داشت: الگو گرفتن از شخصیت اولیای الهی همانند شهید مدرس(ره) باعث بصیرت افزایی در انسان ها می‌شود زیرا این شهید مجاهد صاحب مدیریت و درایتی عظیم بود و از دنیا، شیطان و هواهای نفسانی گذشته بود که توانست با رضاشاه مقابله کند.

وی عنوان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی معیار انتخاب باید اشخاصی همانند شهید مدرس(ره) باشند تا در طول خدمت، پایبند به قرآن و اسلام باشند، زیرا مدیر بدون بصیرت و بصیر بدون توان مدیریتی برای اداره جامعه مضر و مخرب است.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی با استناد به دعای عهد خاطر نشان کرد: افرادی را باید برای مجلس شورای اسلامی برگزینیم که در افق دعای عهد عمل کنند و اگر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی دغدغه زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) را نداشته باشد خائن است و از مسیر امامت و ولایت خارج خواهد شد.

وی هدف دشمن را ایجاد اختلاف بین مردم و ولایت دانست و ابزار داشت: تنها راه موفقیت جامعه پیروی محض از ولایت فقیه است.

در خاتمه دعای پرفیض ندبه توسط حاج مصطفی سماواتی مداح برجسته کشوری زمزمه و بصورت زنده از شبکه های اول سیمای جمهوری اسلامی پخش گردید.

شایان ذکر است از حاضرین در محفل با صبحانه پذیرایی بعمل آمد.

روابط عمومی موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی

گزارش تصویری