طبخ و توزیع بزرگترین آش نذری منطقه در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)

طبخ و توزیع بزرگترین آش نذری منطقه در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)
بهمن ۲۳, ۱۳۹۷
182 بازدید

در سالروز شهادت فاطمه الزهرا(س) و برای ششمین سال متوالی بزرگ ترین آش نذری کاشمر طبخ و بین زائرین و مجاورین توزیع شد. بنا به گزارش روابط عمومی مؤسسه ، تعدادی از بانوان جلسات قرآنی کاشمر و جلسه ماهانه مبلغان زیارتگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس(ره) در اقدامی حسنه و خیرخواهانه با فراهم کردن […]

در سالروز شهادت فاطمه الزهرا(س) و برای ششمین سال متوالی بزرگ ترین آش نذری کاشمر طبخ و بین زائرین و مجاورین توزیع شد.

بنا به گزارش روابط عمومی مؤسسه ، تعدادی از بانوان جلسات قرآنی کاشمر و جلسه ماهانه مبلغان زیارتگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس(ره) در اقدامی حسنه و خیرخواهانه با فراهم کردن بستر و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین برای ششمین سال متوالی موفق به پخت بزرگ‌ترین آش نذری و توزیع آن در بین اقشار مختلف مردم شدند.

این اقدام خودجوش که چند سالی است به همت بانوان کاشمری و با همراهی و حمایت زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) انجام می‌شود، مورد استقبال زائران و مجاوران قرار گرفته، به طوری که براساس آمار ارائه شده آش نذری بین حدود ۷ هزار نفر توزیع می‌شود.

سید محمد جواد رؤف سیدنژاد مدیرعامل مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با تقدیر از اقدام نیک و پشتکار بانوان کاشمری در برپایی دیگ‌های آش و توزیع آن در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) بین مردم، گفت : امسال نیز بانوان کاشمری از یک ماه گذشته با خرید مواد اولیه و آماده‌سازی آن برای پخت فعالیت خود را آغاز کردند.

ایشان با تاکید بر اینکه برای برپایی ۲۶ دیگ آش مقدار یک تن انواع حبوبات، یک تن سبزی، یک تن رشته و ۱۰۰ کیلو ادویه استفاده شده است، افزود: تمام امور مربوط به تهیه این آش نذری توسط بانوان کاشمری انجام شده است.

مدیرعامل مؤسسه با بیان اینکه در تمام مراحل آماده‌سازی ، پخت و توزیع آش بیش از ۵۰ نفر از بانوان عضو جلسات قرآنی و مبلغان مشارکت و فعالیت داشتند .

گزارش تصویری