گردهمایی مسئولین و مداحان بیش از پنجاه هیئت مذهبی کاشمر در آستانه ماه محرم الحرام

گردهمایی مسئولین و مداحان بیش از پنجاه هیئت مذهبی کاشمر در آستانه ماه محرم الحرام
شهریور ۱۸, ۱۳۹۷
191 بازدید

در آستانه ماه محرم الحرام، گردهمایی مسئولین و مداحان بیش از پنجاه هیئت مذهبی کاشمر در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) برگزار گردید. بنا به گزارش روابط عمومی موسسه، در این جلسه هم اندیشی که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و  اجرایی، شورای هیآت مذهبی و مسئولین هیآت، تشکل های مردم نهاد و مدیرعامل […]

در آستانه ماه محرم الحرام، گردهمایی مسئولین و مداحان بیش از پنجاه هیئت مذهبی کاشمر در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) برگزار گردید.

بنا به گزارش روابط عمومی موسسه، در این جلسه هم اندیشی که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و  اجرایی، شورای هیآت مذهبی و مسئولین هیآت، تشکل های مردم نهاد و مدیرعامل موسسه با هدف بررسی سیاست های کلی فرهنگ عمومی و تقویت برنامه های فرهنگی و مذهبی شهرستان کاشمر خاصه برنامه ریزی عزاداری دهه اول محرم الحرام در زیارتگاه آقای شهید انجام شد، سپهریان مدیرعامل موسسه آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) اظهار داشت: مهمترین رسالت هیئت های مذهبی در ماه های محرم و صفر، کسب معرفت به قرآن و اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ صحیح عزاداری و انسجام و وحدت بیشتر جهت برگزاری با شکوهتر برنامه هاست.

مدیرعامل موسسه افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، ۵۵ هیئت مذهبی در دهه اول به زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) مشرف خواهند شد، لذا جلوگیری از اسراف و تفریط در مراسم و همکاری مسئولان هیئت ها با فرماندهی انتظامی و بسیج در امر امنیت و برقراری نظم و رعایت اصول بهداشتی در ایستگاه های صلواتی در خیابان ها و میادین شهر در مراسم عزاداری مورد انتظار است.

سپهریان ضمن تبیین اهداف حضرت امام حسین(ع) و یارانش از حادثه کربلا، از مسئولان هیآت مذهبی درخواست نمود در خصوص کیفیت محتوایی برنامه ها و بصیرت افزایی عموم مردم خاصه نوجوانان و جوانان اهتمام ورزند و از بدعت گذاری در آئین های عزاداری بپرهیزند و تکریم مستمندان، نیازمندان، کهنسالان، معلولان و مخاطبین کم توان و اطعام آنان در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام نجفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با تاکید به دوری از انحراف در عزاداری، مدیحه سرایی و مرثیه خوانی، از مسئولان هیآت خواست تا در انتخاب مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) دقت لازم را داشته و با پرهیز از اسراف در هزینه ها و مباحث ظاهری، به کیفیت محتوای عزاداری توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان ضمن تقدیر از عزاداری هیآت مذهبی در سنوات گذشته، بر اتحاد بیشتر مسئولین و خدمتگزاران هیآت مذهبی و استفاده مدبرانه از جوانان در برنامه ها تاکید کرد.

در خاتمه نمایندگان هیآت مذهبی شهرستان نقطه نظرات خود را اعلام و در خصوص عزاداری دهه اول محرم الحرام برنامه ریزی لازم صورت پذیرفت.

تکریم پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه با اهداء شال عزا به آنان پایان بخش نشست بود.

شایان ذکر است پس از اتمام جلسه، حاضرین در نماز جماعت ظهر و عصر شرکت و در ادامه ضریح مطهر شهید آیت الله مدرس(ره) در مراسمی تحت عنوان «سلام بر محرم» با مدیحه سرایی ذاکر اهل بیت(ع) سیاه پوش گردید.

روابط عمومی موسسه آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره)

 

گزارش تصویری