همزمان با دهه وقف ؛ ایستگاه مشاوره و ترویج وقف در زیارتگاه شهید مدرس کاشمر برپا شد

همزمان با دهه وقف ؛ ایستگاه مشاوره و ترویج وقف در زیارتگاه شهید مدرس کاشمر برپا شد
آذر ۱۳, ۱۳۹۵
260 بازدید

محمد یعقوبی در حاشیه فعالیت این ایستگاه و اطلاع رسانی فرهنگ وقف به نمازگزاران جمعه اظهار داشت: وقف سنت حسنه و از موضوعات مهم در دین اسلام است که برای زنده نگه داشتن ارزش های دینی از طریق وقف در آیات و روایات به آن اشاره شده است. وی با بیان این که دهه وقف […]

محمد یعقوبی در حاشیه فعالیت این ایستگاه و اطلاع رسانی فرهنگ وقف به نمازگزاران جمعه اظهار داشت: وقف سنت حسنه و از موضوعات مهم در دین اسلام است که برای زنده نگه داشتن ارزش های دینی از طریق وقف در آیات و روایات به آن اشاره شده است.

وی با بیان این که دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج این سنت حسنه و بیان آثار و برکات آن در زندگی مردم است افزود: قطعا برپایی این ایستگاه منجر به تقویت روحیه معنوی جامعه و تشویق مردم به این سنت حسنه و خداپسندانه می شود.

مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس با تأکید بر این که باید در راستای شناساندن وقف به عنوان یک عمل و اقدام خداپسندانه در بین آحاد جامعه گام برداریم تا از این طریق بتوانیم نیازها و اولویت های جامعه را پشتیبانی کنیم خاطر نشان کرد: در این راستا تلاش می کنیم فرهنگ وقف را از سنین کودکی و نوجوانی شروع و تقویت کنیم چرا که امروز یک کودک با حضور در این ایستگاه می تواند با وقف یک جلد کتاب این سنت حسنه را تمرین کند.

وی با بیان این که برپایی این ایستگاه برای نخستین بار در زیارتگاه شهید مدرس انجام شده است افزود: در این ایستگاه علاوه بر توزیع کتب و بروشور، با استقرار یک روحانی در این ایستگاه توضیحات لازم در خصوص ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف به مراجعه کنندگان داده می شود.

یعقوبی با اشاره به این که مردم کاشمر کارنامه باارزشی در ثبت موقوفات متعدد با نیت های مختلف دارند تصریح کرد: از افرادی که قصد انجام ثبت وقف جدید دارند تقاضا داریم با توجه به نیاز و اولویت جامعه در اجرای این سنت حسنه گام بردارند تا عواید آن موقوفات صرف انجام ضروری و مورد نیاز گردد.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی امام جمعه کاشمر ضمن بازدید از ایستگاه ترویج وقف از اقدام متولیان امر در برپایی این ایستگاه که به منظور ترویج و تبیین فرهنگ وقف فعالیت می کند تقدیر کرد.