نان و ماست ؛ نذر آقای شهید

نان و ماست ؛ نذر آقای شهید
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۵
352 بازدید

  زیارت مزار شهید مدرس در روز چهارشنبه در کنار نذر نان و ماست و سبزی حال و هوای دیگر دارد.از همان سال های اول بعد از شهادتش نذر نان و ماست و سبزی قبرآقای شهید در میان اهالی مشهور شد.نگاه مردم به مزار شهید مدرس نگاه به یک امامزاده عظیم الشان بود. مردم برای […]

 

زیارت مزار شهید مدرس در روز چهارشنبه در کنار نذر نان و ماست و سبزی حال و هوای دیگر دارد.از همان سال های اول بعد از شهادتش نذر نان و ماست و سبزی قبرآقای شهید در میان اهالی مشهور شد.نگاه مردم به مزار شهید مدرس نگاه به یک امامزاده عظیم الشان بود. مردم برای موضوعات مختلفی این نذر را بر گردن می گرفتند.نقل است که؛«… نذر آقای شهید هميشه نان و ماست و سبزی بود، تقريباً غذای غالب ايشان ماست بود . ايشان معمولاً وقتي از مجلس بر مي گشتند منزل ، از بقال سر كوچه شان ماستي مي خريدند ».به تعبیری ادای نذر نان و ماست در جوار مزار این شهید بزرگوار یادآور ساده زیستی ایشان است.البته ادای  نذری اینچنینی ویژگی قریب به اتفاق امامزاده های کشور است و این خود دلیلی دیگر بر تحقق باور شهید مدرس بر زیارتگاه شدن مزارش است .آیین نان و ماست مزار شهید مدرس هنوز پابرجاست .
خانم قدوسی که نزدیک به ۶۰ سال سن دارد می گوید : ما بچه بودیم که مادر ما چهارشنبه ها نان ماست نذر می کرد و دست ما را  می گرفت و سر قبر آقای شهید می آورد . و من هم بعد از فوت مادرم این نذر را ادامه داده ام و هرسال نان ماست نذر می کنم و ارادت من به آقای شهید بیشتر و بیشتر می شود .
امروز ایشان بسیار خوشحال است که امسال نیز خداوند به او توفیق داده که در روز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) نذرش را ادا نماید .