خلاصه سخنان نایب ریس محترم مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت دهم آذر

خلاصه سخنان نایب ریس محترم مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت دهم آذر
آذر ۱۴, ۱۳۹۱
226 بازدید

  هفتاد و پنجمين سالگرد شهادت آيت الله شهيد مدرس، صبح جمعه، دهم آذرماه با حضور نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد با حضور محمدرضا باهنر، نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي، جمعي از نمايندگان، مديران آستان قدس رضوي ، مديران استاني و امام جمعه و مسؤولان محلي كاشمر برگزار شد […]

  هفتاد و پنجمين سالگرد شهادت آيت الله شهيد مدرس، صبح جمعه، دهم آذرماه با حضور نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد با حضور محمدرضا باهنر، نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي، جمعي از نمايندگان، مديران آستان قدس رضوي ، مديران استاني و امام جمعه و مسؤولان محلي كاشمر برگزار شد .

نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي به عنوان سخنران اين مراسم ضمن تسليت ايام محرم‌الحرام به تشريح ويژگي‌هاي شخصيتي شهيد مدرس پرداخت و از او به عنوان يك الگو براي نمايندگان مجلس ياد كرد .

 

 

جناب آقای مهندس باهنر اظهار داشتند : در مورد شهيد مدرس و مشخصه‌ها، بزرگواري‌ها و تأثيرگذاري او در تاريخ معاصر ملت ايران زياد گفته شده ، هر چند هنوز براي تحقيق و پژوهش بخصوص در مباحث انديشه و فسلفه سياسي مدرس و ويژگي‌هاي فردي و شخصيتي و روش و منش ايشان جاي كار بسياري وجود دارد .

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انديشه و فلسفه سياسي كه شهيد مدرس آن را از انديشه مراجع اصلي اسلام يعني قرآن ، سنت پيامبر(ص) و سيره ائمه معصومين(ع) اقتباس كرده بود و آن‌ها را به عنوان مسلماني مؤمن و انديشمند اجرا مي‌كرد ، گفتند : طمع نداشتن به دنيا ، شجاعت ، تكيه بر مردم و خالص بودن براي خدا از ويژگي‌هاي شهيد مدرس است كه هنوز هم برخورداري از اين ويژگي‌ها يك حسن به شمار مي‌رود ، به ويژه اينكه روش و منش شهيد مدرس به‌خصوص اين سخن كه «سياست ما عين ديانت ما و ديانت ما عين سياست ماست» بر روي شخصيت حضرت امام(ره) تأثير بسياري داشته است .

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بيان اين‌كه از نظر او اسلام يك دين سياسي و احكام آن ، احكام حكومتي است ، ابراز داشت : ايشان در آن شرايط بسيار سخت كه مشروطه با شكست مواجه شده بود، با فرياد اسلام‌خواهي همواره مراقب بود كه قوانين مغاير با اسلام در مجلس تصويب نشود .

ایشان افزودند : امام خميني(ره) با تأثيرپذيري از شخصيت مرحوم مدرس، رمز پيروزي را توحيد كلمه و وحدت و يكپارچگي آحاد جامعه و اتحاد امام و امت اسلامي مي‌دانستند و اين دو مقوله در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي بارها مورد هجمه دشمنان قرار گرفت، اما امام جامعه اسلامي، علما و مسؤولان هشيار بوده‌اند .

جناب آقای مهندس باهنر گفتند : همان‌طور كه امام (ره) پيش‌بيني مي‌كردند ، امروز موج اسلام‌خواهي، دين‌باوري و سياست برگرفته از مباني اسلامي در جهان در حال پيش‌روي است و جوانان مسلمان با بهره‌مندي از ايدئولوژي اسلامي در برابر قدرت‌هاي مستكبر ايستاده‌اند. نمونه بارز آن همين جنگ غزه بود كه با مقاومت جوانان مسلمان، قدرت پوشالي اسرائيل درهم شكسته شد .

نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه تحريم‌ها بر روي اقتصاد كشور بي‌تأثير نبوده است، بيان داشت : هم‌افزايي ، همراهي و همدلي قواي سه‌گانه براي پيشرفت روزافزون نظام اسلامي ضروري است و خوشبختانه با تعاملاتي كه طي ماه‌هاي اخير بين دولت و مجلس شكل گرفته، مي‌توان از اين شرايط به سلامت عبور كرد .

 

 

 

در ادامه اين مراسم، دبير محترم شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي ضمن ابلاغ سلام و تحيات آيت الله واعظ طبسي، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي به مردم شريف كاشمر، با بيان اينكه مي‌توان آيت الله مدرس را از سه منظر فردي و شخصيتي، سياسي و اجتماعي و تاريخ‌ساز بودن مورد پژوهش و مطالعه قرار داد، گفت: از مدرس مي‌توان به عنوان انساني فقيه، مجتهد، عالم و حساس به بيت‌المال نام برد .

حجت‌الاسلام حسيني افزودند : در بعد شخصيتي، ايشان انساني وارسته، زاهد، شجاع و قانون‌مدار بود و در حوزه اجتماعي و سياسي جزء مجتهدان تراز اولي بود كه به مجلس راه يافت و نظارت بر مجلس را كه محصول مشروطه بود، بر عهده داشت، ولي مهم‌ترين خصلت ايشان، تاريخ‌سازي و جريان‌سازي بود كه امروز اين پرچم به دست ما رسيده است .

ایشان افزودند : اينكه رهبر معظم انقلاب تأكيد دارند به سبك زندگي اسلامي توجه شود، مي‌توان زندگي شهيد مدرس را به عنوان نمونه سبك زندگي اسلامي، الگو و اسوه جامعه قرار داد .

معاونت محترم تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي همچنين با اشاره به خدمات آستان قدس رضوي در زمينه توسعه و آباداني زیارتگاه شهيد مدرس و تبديل آن به يك كانون بزرگ فرهنگي، تصريح كردند : آستان قدس رضوي به بركت نظام اسلامي و بهره‌مندي از مديريت موفق اسلامي، امروز توانسته است منشأ خدمات بسياري در زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، علمي و پژوهشي، توسعه موقوفات و خدمات به زائران بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) باشد.

 

 

در اين مراسم همچنين دکتر اسماعيل‌نيا، نماينده محترم مردم كاشمر در مجلس شوراي اسلامي و مهندس فروزان فرماندار محترم شهرستان کاشمر در خصوص شخصيت و ويژگي‌هاي شهيد مدرس به ايراد سخن پرداختند .

در اين مراسم همچنين پيام دكتر لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي توسط نماينده مردم كاشمر در مجلس شوراي اسلامي قرائت شد . رييس مجلس شوراي اسلامي در قسمتي از پيام خود ضمن تأكيد بر ضرورت بازخواني و تأمل در انديشه و آراي شخصيت‌هايي كه اين مرز و بوم مرهون مجاهدت‌ها و جانفشاني‌هاي آنان است، آورده است: «آيت ا… سيدحسن مدرس در شمار همين شجره طيبه و سلسله گهرهاي درخشان و بي‌بديل تاريخ پرفروغ كشورمان است كه در سراسر عمر خويش تنها به خدمت و تعالي ملت بزرگ ايران مي‌انديشيد و سراسر شور و اشتياق خود را در اين راستا معطوف داشت .
يادآور مي‌شود ، در پايان تمامي شركت كنندگان در مراسم نماز جمعه كاشمر شركت كردند .