حضرت آیت ا… رئیسی : موضوع فرهنگ و توسعه مراکز فرهنگی یک ضرورت و مسله مهم است.

حضرت آیت ا… رئیسی : موضوع فرهنگ و توسعه مراکز فرهنگی یک ضرورت و مسله مهم است.
دی ۲۸, ۱۳۹۵
164 بازدید

  بنا به گزارش روابط عمومی موسسه، در مراسم باشکوه افتتاحیه فرهنگسرای امام رضا(علیه السلام) که حضرت آیت ا… رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی ، جمعی از معاونین و مشاورین آستان قدس رضوی، مسئولین دستگاه های اجرایی و فرهنگی شهرستان، روحانیت معزز، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم ولایتمدار و فرهنگ […]

 

بنا به گزارش روابط عمومی موسسه، در مراسم باشکوه افتتاحیه فرهنگسرای امام رضا(علیه السلام) که حضرت آیت ا… رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی ، جمعی از معاونین و مشاورین آستان قدس رضوی، مسئولین دستگاه های اجرایی و فرهنگی شهرستان، روحانیت معزز، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم ولایتمدار و فرهنگ دوست سبزوار حضور داشتند ، پس از آیین ویژه افتتاح و بازدید تولیت معظم آستان قدس رضوی از قسمت های مختلف فرهنگسرا، مراسم در تالار رضوی آن مجموعه فرهنگی برگزار گردید.
ابتدا تلاوت کلام نور فضا را عطرآگین و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی، قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) و پخش سرود محلی شهرستان سبزوار، سپهریان مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ضمن خیرمقدم به ارائه گزارش اجمالی از حوزه فعالیت موسسه در شهرستان های طبس، کاشمر، قاین و ۱۹ نمازخانه میان راهی حضرت امام رضا(ع) و همچنین خدمات برجسته کتابخانه های موسسه پرداخت و از اعتماد تولیت معزز آستان قدس رضوی به لحاظ واگذاری مدیریت فرهنگسرای بزرگ امام رضا(ع) سبزوار قدردانی و اظهار امیدواری نمود ان شاالله خدمات ارزشمند فرهنگی در شهرستان سبزوار برنامه ریزی و انجام خواهد شد. 

 

 

         
در ادامه برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار از سرمایه گذاری آستان قدس در این شهرستان تقدیر و سبزوار را از جمله شهرستان هایی دانست که در زمینه تربیت عالمان بزرگ و نامدار دارای برند است و حوزه علمیه این شهرستان یکی از بهترین حوزه های استان می باشد.
سپس اکبری معاون فنی و عمرانی آستان قدس رضوی گزارشی از احداث این پروژه بزرگ و اجرای ۲۶ پروژه افزایش فضای کتابخانه‌ای با همکاری آستان قدس رضوی ارائه و افزود: طراحی فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار توسط سازمان توسعه خراسان اجرایی شده و براساس معماری ایرانی و اسلامی است.
در پایان حضرت آیت الله رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی اظهار داشت: فرهنگ اسلامی مورد هجوم فرهنگ قرار گرفته و باورهای دینی و عقاید جوانان ما را تهدید می کند. تبدیل سبک زندگی اسلامی ایرانی به سبک غربی یک تهدید بزرگ است و این تهدید جز با تکیه بر سیره و اخلاق رضوی و اهل بیت(ع) رفع نمی شود.
ایشان تصریح کرد: غرب به دنبال این است که فرهنگ خود را بر جامعه اسلامی برتری دهد و آداب، رسوم و لازمه های یک زندگی را تغییر دهد. موضوع فرهنگ و توسعه مراکز فرهنگی یک ضرورت و مسله مهم است. انقلاب اسلامی ایران قبل از آنکه یک انقلاب سیاسی و اجتماعی باشد یک انقلاب با تکیه بر فرهنگ است. در این امواج سیاسی و اخلاقی ناشی از فضای مجازی تنها در پرتوی امام هشتم می توانیم برای خود و جامعه صیانت را به ارمغان بیاوریم. ابزارهای ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی با ویژگی سرعت، تبادل و انتقال اطلاعات باید از سوی استعدادهای کشور بومی سازی شود.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فرهیختگان، علما و اساتید دانشگاه وظیفه مهمی در عرصه فرهنگ دارند و باید ترفندهای دشمن را بشناسند و با بصیرت آفرینی جامعه را از گزند این تهدیدات و هجوم نرم مصون دارند و نیروهای خلاق باید با برنامه نویسی و طراحی از مزایای مثبت شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوند.