تجلیل از یک زوج جوان که پیوند آسمانی خود را در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) آغاز نمودند.

تجلیل از یک زوج جوان که پیوند آسمانی خود را در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) آغاز نمودند.
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵
237 بازدید

    در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، از یک زوج جوان شهرستان کاشمر که پیوند آسمانی خود را در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) و جوار شهدای گمنام آغاز نمودند با اهدای هزینه سفر عتبات عالیات و یک روز میهمان ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به همراه خانواده از […]

 

 

در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، از یک زوج جوان شهرستان کاشمر که پیوند آسمانی خود را در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) و جوار شهدای گمنام آغاز نمودند با اهدای هزینه سفر عتبات عالیات و یک روز میهمان ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به همراه خانواده از سوی موسسه آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) تجلیل شد.
بنا به گزارش روابط عمومی موسسه ، در این مراسم معنوی که با حضور فرماندار ، مدیرعامل موسسه، جمعی از مسئولین شهرستان و والدین این زوج جوان برگزار گردید، ابتدا آیات نورانی قرآن مجید تلاوت و سپس فرهادی فرماندار شهرستان کاشمر ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: آفرین بر شما پدر و مادر عزیز که در جهت ازدواج آسان پیش قدم شدید و فرهنگ سازی کردید، ان شاالله این کار شایسته شما عاقبت بخیری این دو جوان را رقم خواهد زد و در زندگی و تربیت فرزندان خوب موفق خواهند بود. اگر ما همه خانواده های ایرانی از آن سنت های دست و پاگیر و هزینه های زیاد بعضی از ازدواج ها که خانواده ها متحمل می شوند دوری کنیم باعث خواهد شد سنت اصلی اسلام یعنی ازدواج به موقع جوانان انجام پذیرد و از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
فرماندار شهرستان کاشمر خاطر نشان کرد: افرادی مثل شما خط شکن هستند و آن بندهایی که دست و پای مردم را برای برگزاری ازدواج جوانان شان بسته است شما این بندها را پاره کرده و این کار را با کمترین هزینه و ساده ترین شکل ممکن با معنویت زیاد انجام دادید که به نوبه خود و از طرف مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان که با شنیدن این خبر خوشحال شدند عرض تبریک و تهنیت دارم.
در ادامه سپهریان مدیرعامل مؤسسه آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) ضمن تبریک سی و نهمین بهار آزادی ملت بزرگ ایران و اهتزاز پرچم اسلام ناب محمدی و تقدیر و تشکر از خانواده های معزز طاهرنیا و عباسی که زمینه این حرکت شایسته را فرهم نمودند اظهار داشت: برگزاری این مراسم ساده و پر از معنویت در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) و در جوار مزار شهدای گمنام، زیبنده شهر کاشمر که آن را را نجف ثانی می نامند است .
مدیرعامل موسسه تصریح کرد: ازدواج آسان و تسهیل شرایط ازدواج جوانان یکی از مهم ترین مقولاتی است که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید همواره بر آن تاکید داشته و دارند. چرا که ازدواج، سنت پیامبر اکرم(ص) و مقدس ترین پیوند نزد خداوند به شمار می رود و بر لزوم تشکیل خانواده به عنوان نهادی که جامعه را از انواع مفاسد و آسیب های اجتماعی مصون می دارد توصیه بسیار شده است.
سپهریان ضمن استناد به آیه قرآن کریم “آنان که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندارید بلکه زنده اند و نزد خداوند متعال رزق و روزی می خورند” افزود: همین شهدا بودند که به ما عزت ، اقتدار و هویت دادند و اگر اینان نبودند اکنون شاید ما هم وجود نداشتیم تا در آرامش در این سرزمین زندگی کنیم. حرکت ارزشمند این زوج جوان که در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا انجام شد و انتخاب مکانی برای آغاز زندگی آسمانی و معنوی خود تا ضمن توسعه فرهنگ دینی مبنی بر ازدواج، تشکیل خانواده و تکمیل دین خود، ازدواج آسان را ترویج کنند قابل تقدیر است . کما اینکه این زوج محترم بهترین و زیباترین مراسم زندگی شان را در کنار مزار شهدا برگزار نموده اند و اینها همه به برکت مجاهدت خون شهیدان و انقلاب اسلامی و فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری است که ثمره آن عظمت و سربلندی اسلام و ایران در جهان بوده و ما در جامعه امروز نیازمندیم چنین حرکت هایی را از جوانان ببینیم تا با تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، امام شهدا و ولایت فقیه، مروج زندگی آسان باشند.
در پایان به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تقدیر از حرکت شایسته خانواده زوجین، مقرر شد این دو زوج جوان به اتفاق خانواده محترمشان یک روز را میهمان ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) باشند و هزینه سفر عتبات عالیات نیز از سوی مدیرعامل مؤسسه به آنان اهداء  گردید .

روابط عمومی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره)