اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت ا… مدرس(ره) برگزار شد .

اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت ا… مدرس(ره) برگزار شد .
آبان ۱۷, ۱۳۹۵
227 بازدید

در آستانه دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس(ره)، جلسه ستاد بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آن عالم وارسته و مجاهد در محل دفتر امام جمعه شهرستان کاشمر برگزار گردید . در این نشست که با حضور امام جمعه ، فرماندار، مدیر عامل موسسه و جمعی از مسئولین شهرستان انجام شد ، […]

در آستانه دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس(ره)، جلسه ستاد بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آن عالم وارسته و مجاهد در محل دفتر امام جمعه شهرستان کاشمر برگزار گردید .
در این نشست که با حضور امام جمعه ، فرماندار، مدیر عامل موسسه و جمعی از مسئولین شهرستان انجام شد ، پس از تلاوت آياتي چند از کلام الله مجید ، یعقوبی مدیر مجتمع فرهنگی شهید آیت ا… مدرس(ره) ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مسئولین ادارات در برگزاری مراسم بزرگداشت دهم آذر ، ویژه برنامه های این مجتمع را به مناسبت هفتاد و نهمین سال شهادت آن عالم مجاهد تشریح نمود .

سپس سپهریان مدیرعامل مؤسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) با اشاره به فعالیت ها و برنامه های انجام شده در خصوص تبیین و معرفی شخصیت شهید آیت الله مدرس یادآور شد: خوشبختانه تاکنون فعالیتهای گسترده ای در حوزه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و برگزاری مراسم های مختلف توسط آستان قدس رضوی در زیارتگاه اسوه فقاهت و سیاست صورت گرفته ، به طوری که این مجموعه عظیم فرهنگی با وجود کتابخانه ای بی نظیر در سطح منطقه ، موزه شهید مدرس(ره) که سالانه مور بازدید بیش از ۹۰۰۰۰ نفر قرار می گیرد و همچنین مرکز آموزش علوم قرآنی مهدالرضا به عنوان یک قطب بزرگ فرهنگی در منطقه تبدیل شده و امروز همچون نگینی در شهر کاشمر مایه افتخار نظام و مردم مومن و انقلابی کاشمر است.

وی افزود : از مسئولان و رسانه ها انتظار داریم با معرفی این مجموعه زیارتی و فرهنگی خدمات بی منت آستان قدس رضوی را اطلاع رسانی کنند تا کلام گهربار امام راحل که فرمودند ” بر ماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی او را هر چه بهتر بشناسیم و بشناسیم ” را محقق سازیم.

در ادامه این جلسه فرهادی فرماندار کاشمر با اشاره به شخصیت و بینش آیت‌الله مدرس در مقابله با دیکتاتوری رضاخانی و زورگویی‌های رژیم شاه افزود: اگرچه رضاخان در آن سال‌ها به دلیل عدم تحمل از صحبت‌ها و نطق‌های آتشین این عالم وارسته را به شهادت رساند ، اما امروز باگذشت نزدیک به ۸ دهه از شهادت این مجاهد مبارز، روحیه آزادگی و دلسوزی او ‌یک الگو برای نمایندگان ملت است .

وی با بیان اینکه مزار شهید آیت‌الله مدرس با همت والای آستان قدس رضوی به زیارتگاه باشکوه و ملجأ امنی برای دوستداران و علاقه‌مندان به این شهید راه حق و حقیقت تبدیل‌شده است خاطرنشان کرد: مراسم سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در روز دهم آذرماه بیانگر این است که سایر جوامع بدانند قدردانی از نیکان در کشور ما یک فرهنگ است.

فرماندار کاشمر برگزاری مراسم بزرگداشت و تجلیل از شخصیت شهید مدرس را در حقیقت انجام یک کار تربیتی در کشور دانست و یادآور شد: برگزاری چنین محافلی بیانگر قدردانی مردم از تلاش و فعالیت‌های خادمان صادقی است که حاضر شدند در راه منویات مردم جان خود را فدا کنند؛ لذا بایستی نگاه و هدف مسؤولان شهرستان عرضه فرهنگ مردم‌سالاری متین دینی باشد و از همه مردم و مسؤولان شهرستان دعوت می‌کنم در این روز به‌عنوان رسالت روشنفکری و فرهنگی و یک ایرانی آگاه ادای وظیفه کنند.

سپس حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی امام جمعه کاشمر در جمع اعضای ستاد بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس اظهار داشت: اگرچه مدفن شهید آیت‌الله مدرس در کاشمر است اما در حقیقت این مجاهد نستوه  که در شرایط سخت و خفقان در برابر زورگویی‌های رضاخان مخالفت کرد و منجر به تبعید و شهادتش شد متعلق به امت اسلامی است.

امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه کاشمر یک شهر مذهبی با سابقه طولانی و درخشان حوزوی و دارای عالمان بزرگ، مجتهدینی بنام، ادیبانی عالی‌مقام و مردمانی ولایی و مذهبی است خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت و سابقه این شهر باید مراسم بزرگداشت این عالم و مجاهد مبارز با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در شأن شخصیت شهیدمدرس(ره) و مردم منطقه برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از تدین مردم کاشمر مرهون وجود امامزادگان و حوزه‌های علمیه است تصریح کرد: آستان قدس رضوی زحمات زیادی برای احداث بقعه و فضای زیارتگاه شهید مدرس متحمل شده است؛ لذا این مجموعه آبرومند به نفع آیندگان جامعه است چراکه نسل آینده نیازمند وجود چنین مراکز دینی، الهی و فرهنگی هستند.

در پایان جلسه ، مسئولین با بیان پیشنهادات خود و برنامه های نهادهای مربوطه را به مناسبت بزرگداشت دهم آذر ارائه نمودند .