آیین اختتامیه دوره قرائت قرآن «چهل شب با چهل شهید» در مزار شهدای زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) برگزار شد .

آیین اختتامیه دوره قرائت قرآن «چهل شب با چهل شهید» در مزار شهدای زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) برگزار شد .
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵
165 بازدید

    در این مراسم معنوی که آکنده از یاد و خاطره شهدا بود جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند. دبیر انجمن قرائت قرآن «چهل شب با چهل شهید» در این مراسم با اشاره به پیشینه اجرای این طرح گفت: این طرح قرآنی […]

 

 

در این مراسم معنوی که آکنده از یاد و خاطره شهدا بود جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

دبیر انجمن قرائت قرآن «چهل شب با چهل شهید» در این مراسم با اشاره به پیشینه اجرای این طرح گفت: این طرح قرآنی در حدود سال ۱۳۶۱ به همت تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس که هم اکنون اکثر قریب به اتفاق آن ها به شهادت رسیده اند پایه ریزی شده است که بر مبنای آن در فصل تابستان به مدت چهل شب، چهل جلسه قرائت قرآن در منازل شهدا برگزار می شود که طی آن علاوه بر قرائت قرآن و زنده نگهداشتن یاد شهدا، شرکت کنندگان با ویژگی های اخلاقی و زندگانی شهید نیز آشنا می شوند.

 

وی افزود: این طرح از سال ۶۱ تا کنون هر ساله بدون وقفه برگزار می شود و از چند سال گذشته علاوه بر دوره تابستانی، در طول سال نیز هر هفته یک شب برگزار می گردد و لذا در طول یک سال در حدود ۷۰ تا ۸۰ جلسه در منازل شهدا و یا وابستگان درجه یک آن ها برپا می شود.

در ادامه این مراسم برادر علیرضا دلبریان از رزمندگان و راویان دفاع مقدس هم در سخنانی با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده است گفت: جنگ امروز از جنگ دیروز سخت تر است چرا که شاهد تهاجم، ناتو، شبیخون و در حال حاضر قتل عام فرهنگی هستیم!

این راوی دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما در سال اول جنگ با توکل بر تانک چیفتن و تجهیزات نظامی شکست خوردیم ولی از سال دوم که روحیه ها عوض شد و فرهنگ عاشورایی و توکل به خدا حاکم شد پیروز شدیم.

دلبریان افزود: امروز دشمن روی تاریخ ما هم دارد کار می کند و حتی قصد دارد پهلوی نجس العین و منافقین از شمر بدتر را هم تطهیر کند لذا باید هوشیار باشیم و نسل جدید را با حقایق آشنا کنیم.

وی ادامه داد: از سال دوم جنگ مدیریت کار را جوان ها بر عهده گرفتند و امروز هم رهبر انقلاب بارها بر اهمیت دادن به جوانان انقلابی تأکید کرده اند بنابراین باید پیش کسوت ها و افراد با تجربه دست جوانان را بگیرند و همه باید مثل زمان جنگ کار کنند و بدانیم که امروز هم نیاز به مجاهدت داریم و هر چند سخت است اما اجر آن هم زیاد است.