برنامه‌های دهه ولایت در زیارتگاه شهید مدرس(ره) تشریح شد

برنامه‌های دهه ولایت در زیارتگاه شهید مدرس(ره) تشریح شد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۶
233 بازدید

          همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر زیارتگاه شهید مدرس(ره) میزبان برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی متنوع است. به گزارش آستان نیوز، مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با بیان گرامیداشت ایام فرخنده دهه امامت و ولایت و اعیاد بزرگ […]

 

 

 

 

 

همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر زیارتگاه شهید مدرس(ره) میزبان برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی مذهبی متنوع است.
 به گزارش آستان نیوز، مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با بیان گرامیداشت ایام فرخنده دهه امامت و ولایت و اعیاد بزرگ مسلمین قربان و غدیر، گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی برای تبیین فلسفه غدیر، توسعه آموزه‌های علوی و تشریح فضایل و شخصیت امیرالمؤمنین امام علی (ع) است؛ از این رو سعی کرده‌ایم با برنامه‌های مختلفی همچون مسابقات کتابخوانی جلسات تفسیر خطبه غدیر و مراسم جشن و سرور، نوجوانان و جوانان را با این واقعه مهم تاریخی آشنا کنیم.
حمزه سپهریان با اشاره برنامه‌های دهه امامت و ولایت در زیارتگاه شهید مدرس(ره) عنوان کرد: همزمان با شب عید قربان، مراسم جشن و سرور همراه با قرائت دعای روحبخش کمیل با حضور گسترده زائران  و مجاوران در زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار شد.
وی از برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان «برکرانه غدیر» خبر داد و گفت: این مسابقه به صورت اینترنتی از طریق وب سایت مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه خطبه غدیر از ۱۳ تا ۲۵ شهریور در این مسابقه شرکت کنند.
سپهریان عنوان کرد: در طول هفته امامت و ولایت حجت الاسلام و المسلمین رضایی، استاد حوزه و دانشگاه بعد از نماز مغرب و عشاء در جمع نمازگران در موضوع غدیر خم و ولایت امیر المؤمنین حضرت علی (ع) به ایراد سخنرانی و تفسیر و تبیین آیات و روایات در این باره خواهد پرداخت.
وی برگزاری ویژه برنامه کبوترانه در ایام دهه ولایت را از دیگر برنامه‌های زیارتگاه شهید مدرس(ره) عنوان کرد و افزود: این برنامه هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در زیارتگاه شهید مدرس(ره) با حضور مجریان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
سپهریان عنوان کرد: ۱۳ شهریور نیز گردهمایی بانوان قرآنی شهرستان کاشمر با عنوان «در سایه سار غدیر »برگزار خواهد شد که در این مراسم شبیری، استاد حوزه علمیه خواهران کاشمر به تفسیر خطبه غدیر می‌پردازد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه انجمن «چهل شب، چهل شهید» با همکاری هیأت مذهبی شهدای گمنام کاشمر گفت: این برنامه همراه با قرائت دعای روحبخش کمیل پنج شنبه ۱۶شهریور ساعت ۲۰ در جواز مزار شهدای زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار می‌شود.
مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: همزمان با شب عید سعید غدیر، مراسم جشن و سرور همراه با سخنرانی خطیب توانا از مشهد مقدس، مداحی ذاکرین اهل بیت(ع)  و اهدای هدایا به شرکت کنندگان در زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار خواهد شد.
سپهریان برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع غدیر و ولایت، مراسم جشن میلاد باسعادت امام هادی(ع)، جشن ویژه کودکان با عنوان «مولای مهربانی»، مراسم قرائت دعای ندبه و تجلیل از کارکنان و خدام افتخاری سادات را از دیگر برنامه‌های زیارتگاه شهید مدرس(ره) در طول دهه امامت و ولایت عنوان کرد.