بیانیه گام دوم انقلاب باید در مدیریت جدید دستگاه قضا اجرایی شود

بیانیه گام دوم انقلاب باید در مدیریت جدید دستگاه قضا اجرایی شود
مهر ۲۶, ۱۳۹۸
207 بازدید

فیروز اصلانی، کارشناس مسائل حقوقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بر دستگاه قضایی کشور اظهار کرد: اگر در قوه  قضاییه بخواهد اقدامی اقدام مهمی  انجام شود، باید بیش از هرچیز مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام […]

فیروز اصلانی، کارشناس مسائل حقوقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بر دستگاه قضایی کشور اظهار کرد: اگر در قوه  قضاییه بخواهد اقدامی اقدام مهمی  انجام شود، باید بیش از هرچیز مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

وی با تشریح بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب نکات کلیدی را بیان کردند که تمامی مسئولان اگر بخواهند در دهه پنجم انقلاب اقدام موثری را انجام دهند لازم است به‌ نکات این بیانیه که به نوعی سیاست های کلی نظام نیز تلقی می‌شود، توجه کنند.

اصلانی ادامه داد:  آسیب‌شناسی که در بیانیه گام دوم انجام شده است، به نوعی آسیب شناسی کل دستگاه‌های اجرایی، قضایی و تقویمی کشور است که این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گرفته و هم مسئولان فعلی و هم مسئولان آتی  در تمامی دستگاه‌های کشور از جمله دستگاه قضایی به این نکات توجه لازم را معطوف کنند، همانطور که رهبر معظم انقلاب هم در این بیانیه  به رشد دستاوردهای انقلاب اسلامی و رسیدن به آرمان‌های بزرگ با عدم غفلت از شعارهای انقلاب و توجه جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ انقلاب اشاره کرده‌اند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و خروج از غفلت نسبت به جریان انقلابی کشور از جمله راه‌‎های برون‌رفت از مشکلات کشور  است که این نکات در واقع  روح بیانیه گام دوم نیز است و هرکسی هم که در دستگاه اجرایی، قضایی و تقویمی می‌خواهد کاری انجام دهد و دلش برای کشور می‌سوزد و یا دغدغه خروج از مشکلات را دارد، باید به روح گام دوم توجه کند.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که مهم‌ترین کار برای یک مسئول توجه به تیم و حلقهی اول و حلقه ثانوی آن مجموعه است. به این معنا که یک مسئول موفقیتش را مرهون حلقه‌ مسئولانی است که دور خود قرار می‌دهد حال این حلقه از مسئول دفترتا معاونین وی تقسیم بندی می‌شود. به بیانی دیگر حتی اگر آن فرد بهترین فرد و حتی امام معصوم نیز باشد اما اطرافیان وی را افراد فاسد یا ناکارآمد تشکیل دهند راه به جایی نخواهد برد چرا که مثال این افراد همان مثالی است که در تاریخ سرداران سپاه امام حسن مجتبی (ع) آمده است که همراهان وی در تیرباران امام معصوم شرکت کرده و تمام دارایی‌های جبهه اسلام را به معاویه فروختند.

اصلانی افزود: حلقه اول مسئولان که دور یک مسئول هستند می‎توانند در موفقیت و یا عدم موفقیت او تاثیربه سزایی داشته باشند و اگر زمانی مسئولان به حلقه اول و حلقه ثانویه افراد خود توجه کنند قطعا تحول و گام مثبتی اتفاق خواهد افتاد و اگرهم این اتفاق نیفتد قطعا سیر قهقرایی پیش خواهد رفت حال این دستگاه چه قضایی، چه اجرای و چه تقویمی کشور باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:, , , , ,