طبخ و توزیع آش نذری ۵ تنی در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)

طبخ و توزیع آش نذری ۵ تنی در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)
بهمن ۱۵, ۱۳۹۸
190 بازدید

همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا(س)، برای هفتمین سال متوالی بزرگ ترین آش نذری کاشمر طبخ و بین زائرین و مجاورین توزیع گردید. بنا به گزارش روابط عمومی مؤسسه، اعضاء جلسه مبلغان زیارتگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس(ره) و جمعی از بانوان جلسات قرآنی کاشمر در راستای خدمتگزاری به زائران و […]

همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا(س)، برای هفتمین سال متوالی بزرگ ترین آش نذری کاشمر طبخ و بین زائرین و مجاورین توزیع گردید.

بنا به گزارش روابط عمومی مؤسسه، اعضاء جلسه مبلغان زیارتگاه شهید آیت الله سید حسن مدرس(ره) و جمعی از بانوان جلسات قرآنی کاشمر در راستای خدمتگزاری به زائران و محرومان با فراهم کردن بستر و جمع‌آوری نذورات مردمی و همت خیرین بزرگ‌ترین آش نذری منطقه را طبخ و در بین اقشار مختلف مردم توزیع نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین رئوف سیدنژاد مدیرعامل مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از این اقدام حسنه و خیرخواهانه و پشتکار بانوان کاشمری، افزود: هزینه طبخ این آش کاملا مردمی است و با توجه به نذر آنان، برای برپایی ۲۶ دیگ آش، مقدار یک تن انواع حبوبات، یک تن سبزی، ۶۰۰کیلو رشته و ۱۰۰ کیلو ادویه استفاده شده است.

مدیرعامل مؤسسه ابراز داشت: مقدمات پخت این آش از دهه اول فاطمیه آغاز و در تمام مراحل آماده‌سازی، پخت و توزیع آش بیش از ۷۰ نفر از بانوان عضو جلسات قرآنی و مبلغان مشارکت و فعالیت داشته اند.

لازم بذکر است در این اقدام خودجوش که با همراهی و حمایت زیارتگاه شهید آیت ا مدرس(ره) انجام شد، حدود ۱۲ هزار نفر از زائرین و مجاورین بر سفره حضرت فاطمه زهرا(س) میهمان شدند.

گزارش تصویری