رونمایی کتاب از « مشهد تا کاخ صدام » در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)

رونمایی کتاب از « مشهد تا کاخ صدام » در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)
مهر ۸, ۱۳۹۷
285 بازدید

با حضور امام جمعه، خانواده شهدا ، جانبازان، ایثارگران، جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی کتاب از مشهد تا کاخ صدام  در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) رونمایی شد . در این مراسم حضرت حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی امام جمعه کاشمر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت : حماسه دفاع مقدس […]

با حضور امام جمعه، خانواده شهدا ، جانبازان، ایثارگران، جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی کتاب از مشهد تا کاخ صدام  در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) رونمایی شد .

در این مراسم حضرت حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی امام جمعه کاشمر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت : حماسه دفاع مقدس همانند حادثه کربلا باید جاودانه شود و هیچ گاه فداکاری‌ها و جانبازی‌ها و ایثارگری‌ها از خاطرات فراموش نشود.

امام جمعه کاشمر برگزاری این گونه برنامه‌ها را بسیار مهم و ضروری دانست و عنوان کرد : اگر این گونه حرکات در گرامیداشت دفاع مقدس از خاطره‌ها فراموش شود نسل آینده نخواهد دانست که برای نظام، انقلاب و دفاع از استقلال و عزت ملت چه فداکاری و ایثارگری هایی صورت گرفته است .

ایشان با اعلام اینکه دفاع مقدس نه تنها در تاریخ کشور به عنوان یک نقطه عطف باقی مانده بلکه از این حماسه آفرینان باید درس گرفت ، اظهار کرد : رونمایی از کتاب « از مشهد تا کاخ صدام » فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس را بیان کرده است .

در ادامه مراسم نویسنده کتاب « از مشهد تا کاخ صدام » با بیان اینکه این کتاب برگرفته شده از یکی از خاص ترین ، ناب ترین و مخلص ترین افراد جبهه و جنگ است ، بیان کرد : این کتاب برگرفته از خاطرات رزمنده ، جانباز و آزاده دفاع مقدس محمود رعیت نژاد است .

سعیده زراعتکار با اشاره به اینکه این خاطرات بعد از ۳۰ سال از پایان جنگ جمع آوری و به چاب رسیده است ، افزود : آقای رعیت نژاد یکی از همان ۲۳ نفری هستند که در سال ۶۱ خبر ساز شدند و به دیدار صدام رفته بودند .

وی با اعلام اینکه رعیت نژاد از ۱۶ سالگی به اسارت درآمده و در زندان های عراق بودند ، افزود : در این مدت نه تنها خود حافظ کل قرآن می شوند بلکه در اردوگاه موصل عراق ۱۱۰۰ نفر را در شرایطی که داشتن قرآن ممکن نبود حافظ کل و یا حافظ بسیاری از جزء های قرآن می کنند .

این نویسنده کتاب با بیان اینکه کتاب از مشهد تا کاخ صدام در ۳۲۰ صفحه و گوشه ای از خاطرات محمود رعیت نژاد است ، بیان کرد : در سال ۹۳ به صورت اتفاقی با آقای رعیت نژاد آشنا شدم و پس از شنیدن خاطرات ایشان با صحبتی که شد موافقت کردند خاطرات جمع آوری و به چاپ برسد .

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ ساعت مصاحبه صورت گرفته است، افزود: سال ۹۶  کار نگارش کتاب به پایان رسید و بعد از آن اقدامات لازم برای چاب صورت گرفت .

در این مراسم خدیجه طلعت با ۱۰۰ سال سن مادر سه شهید ابوالفضل، حسن و عباس اسماعیل زاده و مادر بزرگ مفقود الاثر جواد تبریزی و مادر بزرگ آزاده محمود رعیت نژاد حضور داشت .

کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» خاطرات شفاهی آزاده ایرانی محمود رعیت نژاد است که در ۳۱۱ صفحه و در ۱۱۰۰ نسخه منتشر شده است.این کتاب شامل چهار فصل جنگ و جوانی، اسارت و صدام، بهار قرآن و رهایی است .

گزارش تصویری