رونمایی از پوستر دومین جشنواره داستان نویسی ماه مجلس

رونمایی از پوستر دومین جشنواره داستان نویسی ماه مجلس
آذر ۱۲, ۱۳۹۷
245 بازدید

همزمان با هشتاد ویکمین سالروز شهادت آیت ا… مدرس(ره) با حضور نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان کاشمر پوستر دومین جشنواره داستان‌نویسی «ماه مجلس» رونمایی شد. مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به‌اینکه این جشنواره برای دومین سال متوالی به‌همت موسسه بقاع متبرکه […]

همزمان با هشتاد ویکمین سالروز شهادت آیت ا… مدرس(ره) با حضور نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان کاشمر پوستر دومین جشنواره داستان‌نویسی «ماه مجلس» رونمایی شد.

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به‌اینکه این جشنواره برای دومین سال متوالی به‌همت موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با همکاری انتشارات آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره درراستای معرفی بزرگ پرچم‌دار سیاست و دیانت، عالم مجاهد شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) و کشف و پرورش استعدادهای ادبی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدجواد رئوف سیدنژاد بابیان اینکه موضوع اصلی داستان‌نویسی باید برگرفته از زندگی، ویژگی‌های شخصیتی و عملکرد شهید مدرس به‌عنوان الگو با توجه به‌نیازهای مخاطب و شرایط امروز جامعه باشد، یادآور شد: به‌شرکت‌کنندگان در این جشنواره پیشنهاد می‌شود به‌موضوعاتی نظیر سیره عملی، سبک زندگی، ویژگی‌های شخصیتی آن شهید همچون شهامت، شجاعت، ساده‌زیستی، آزادگی و قناعت، دوران زندگی، تحصیل، تبعید، شهادت و زیارتگاه بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان به‌شرکت در این جشنواره تا ۳۰ بهمن ‌ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را براساس شرایط عمومی به‌دبیرخانه جشنواره مستقر در مجتمع فرهنگی شهید مدرس کاشمر ارسال کنند، یادآور شد: آثار رسیده در ۱۵ اسفند ماه بازخوانی و اعلام نتایج از طریق سایت موسسه اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با تحسین این اقدام در راستای معرفی ابعاد شخصیتی شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره)، گفت: متأسفانه امروز در این حوزه خلع فرهنگی داریم و امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه داستان‌نویسی و رمان بتوانیم این شخصیت تاریخی را به‌نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پژمان‌فر با اشاره به‌اینکه شهید مدرس(ره) اسوه تلاش، ایثار و مقاومت در مسیر قانون‌گذاری بود، یادآور شد: این بزرگ‌مرد عرصه دین و سیاست در مسیر زندگی‌اش همواره بسیار تلاش کرد تا قانون مداری و اینکه کشور را در مسیر تعالی و سعادت قرار  گیرد، به‌طوری‌که در حضور ۵ دوره‌ای در مجلس شورای ملی بر جلوگیری از انحراف و حرکت بر مسیر رویکرد مجلس ثابت‌قدم بود.

وی ارتباط با مردم را از ویژگی‌های شاخص شهید مدرس(ره) عنوان و خاطرنشان کرد: وی ارتباط عاطفی و دقیقی با مردم برقرار می‌کرد و تلاشش این بود که رابطه بین وکیل و موکل یک رابطه دقیق باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز یکی از خلاءهایی که در ادوار مختلف مجلس وجود دارد، این است که پس از دوران انتخابات، رابطه مردم و نمایندگان ضعیف یا قطع می‌شود بنابراین باید با الگوبرداری از شهید مدرس این رویکرد را اصلاح کنیم.

گزارش تصویری