ویژه برنامه مرثیه خورشید همزمان با شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در زیارتگاه شهید مدرس (ره) برگزار شد .

ویژه برنامه مرثیه خورشید همزمان با شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در زیارتگاه شهید مدرس (ره) برگزار شد .
آذر ۱۰, ۱۳۹۵
223 بازدید

همزمان با شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا و گرامیداشت شهادت عالم جلیل القدر شهید آیت ا… مدرس(ره) مراسم عزاداری ، سخنرانی و سینه زنی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مسئولین و اقشار مختلف مردم در جوار زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) برگزار شد .در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی […]

همزمان با شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا و گرامیداشت شهادت عالم جلیل القدر شهید آیت ا… مدرس(ره) مراسم عزاداری ، سخنرانی و سینه زنی با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مسئولین و اقشار مختلف مردم در جوار زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) برگزار شد .
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی اظهار داشت: انسان‌های بزرگ همواره کارهای بزرگ انجام می‌دهند و در این راستا آیت‌الله مدرس با داشتن شخصیت ممتاز سیاسی و علمی چنان مقام و جایگاهی پیدا کرده است که افراد و چهره‌های بزرگی همچون ملک‌الشعرای بهار، ادیب نیشابوری، سید محسن امینی از علمای شیعه و پس از انقلاب نیز معمار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب در خصوص ویژگی شخصیت این عالم مجاهد به نیکی یاد کرده اند
ایشان با اشاره به این‌که ملت ایران، با داشتن نظام اسلامی یک ملت بصیر و آگاه در امور است ابراز داشت: سیاستمداران عالم از سیاست اسلام می‌ترسند و همواره با آن مخالفت می‌کنند.
امام‌ جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه سیاستمداران به دنبال مطرح کردن جدایی دین از سیاست هستند، یادآور شد: مهم‌ترین علتی که از طرح این موضوع دنبال می‌کنند این است که راه را برای تاخت‌وتاز خود باز کنند.
ایشان با بیان اینکه سیاست اسلام سیاستی است که هیچ‌وقت با باطل و ظالم کنار نمی‌آید، خاطرنشان کرد: آن‌ها به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند اسلام و یک عالم دینی را متقاعد کنند و تحت تأثیر سیاست‌های خارجی‌شان قرار دهند، به همین دلیل به دنبال جوسازی و حاشیه‌سازی در این موضوع هستند.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با اشاره به اینکه عده‌ای سعی می‌کنند طوری تبلیغ کنند و روی افکار مردم این‌گونه مباحث را مطرح کنند که دین از سیاست جداست، تصریح کرد: بُعد سیاست و اعتقاد به سیاسی بودن دینی به این معناست که سیاست دین از جنس دین است و با سیاستی که از جنس اروپایی‌ها و مکتب‌های مادی است، تفاوت دارد.
مسئول ستاد بزرگداشت شهادت آیت ا… مدرس(ره) با طرح این سؤال که چرا اروپایی‌ها به لحاظ ظاهری پیشرفت کردند اما ملت‌های اسلامی در این حوزه پیشرفت نداشتند، افزود: شهید مدرس پس از اندیشیدن و تفکر به این مهم دست‌ یافت که در ممالک اسلامی متأسفانه نظریه جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند و چون دین از سیاست جدا می‌شود، آن مملکت عقب‌ مانده است.
امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه زمانی که دین از سیاست جدا باشد عالمان دینی سکوت می‌کنند، تشریح کرد: این جدایی دین و سیاست باعث شده که کشورهای اسلامی به این وضعیت بیفتند و کارهای اجرایی به دست افراد ناسالم قرار بگیرد.
ایشان با تأکید بر اینکه آیت‌الله مدرس یک سنگر و سد محکم در برابر مجلس و رضاخان بود، یادآور شد: شهید مدرس دارای یک تئوری حکومتی بود و آن تشکیل حکومت اسلامی با محوریت ولی‌فقیه و تفکر اجتهاد فقیه است.
حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به نقش مهم و اثرگذار آیت‌الله مدرس در مجلس شورای ملی، توضیح داد: این عالم نستوه، مجلس را بزرگ‌ترین مرکز تصمیم‌گیری می‌دانست و معتقد بود زمانی که نمایندگان در داخل مجلس زیر یک سقف هستند مثل این است که همه ملت دور هم جمع شده‌اند.
امام‌ جمعه کاشمر با گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس تأکید کرد: امروز باگذشت یک قرن از مبارزات و اقدامات آگاهانه و روشنگرانه شهید مدرس، جامعه امروز تشنه افکار و اندیشه آن مجاهد نستوه است.
گفتنی است، قرائت دعای توسل، مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی از دیگر برنامه‌های ویژه‌برنامه مرثیه خورشید در زیارتگاه شهید آیت‌ا…مدرس بود.