زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر، مکانی زیبا و با معنویت با امکانات متنوع برای زائران نوروزی

زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر، مکانی زیبا و با معنویت با امکانات متنوع برای زائران نوروزی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۵
180 بازدید

    همزمان با حلول سال جدید و آغاز بهار طبیعت، زیارتگاه زیبا و باشکوه شهید مجاهد آیت الله مدرس(ره) در کاشمر آماده استقبال از زائران و مسافران نوروزی می باشد.  حمزه سپهریان مدیرعامل مؤسسه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: کاشمـر به عنوان […]

 


 

همزمان با حلول سال جدید و آغاز بهار طبیعت، زیارتگاه زیبا و باشکوه شهید مجاهد آیت الله مدرس(ره) در کاشمر آماده استقبال از زائران و مسافران نوروزی می باشد.

 حمزه سپهریان مدیرعامل مؤسسه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: کاشمـر به عنوان یک شهر مذهبی و دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی پس از مشهد مقدس، توانسته همه ساله به ویژه در ایام نوروز زائران و گردشگران زیادی را جذب کند.

 وی افزود: یکی از زیارتگاه های مشهور و زیبای شهرستان کاشمر، زیارتگاه شهید مدرس(ره) می باشد و از آن جایی که این مجتمع علاوه بر جنبه زیارتی و سیاحتی یکی از مراکز بزرگ فرهنگی منطقه محسوب می شود برنامه های فرهنگی مذهبی در ایام نوروز برای زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) و زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) در نظر گرفته شده است.

سپهریان با اشاره به برگزاری آیین ویژه تحویل سال نو در زیارتگاه با اجرای برنامه‌های متنوع تصریح کرد: قرائت زیارت عاشورا، مناجات و نیایش، تواشیح همراه با دعای معنوی تحویل سال نو، پخش نوای نقارخانه حضرت امام رضا(ع) و پیام نوروزی مقام معظم رهبری برای زائران از جمله برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

مدیر عامل مؤسسه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر افزود: همچنین در آستانه سال نو و همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س)، گرامیداشت روز زن و تولد حضرت امام خمینی(ره)، مراسم قرائت حدیث کساء از ۲۷ تا ۲۹ اسفند ماه، مولودی خوانی و پذیرایی از نمازگزاران در شب میلاد بزرگ بانوی اسلام همزمان با نماز مغرب و عشاء در زیارتگاه این اسوه فقاهت و سیاست برگزار خواهد شد.

سپهریان ضمن تبیین منشور هفتگانه آستان قدس رضوی و تأکید بر تکریم زائران، مهم‌ترین تسهیلات فراهم شده در زیارتگاه شهید آیت امدرس(ره) را مشتمل بر ۸ باب میهمان‌پذیر با تجهیزات کامل، ۲۰ اتاق، ۲ سالن اجتماعات، آشپزخانه مجهز، فعال بودن دفتر زائر سرا به صورت شبانه‌روزی، فروشگاه مواد غذایی و پروتئینی، پارکینگ مناسب جهت وسائل نقلیه زائران، بازدید بصورت رایگان از موزه از ساعت ۸ الی ۲۰، فضای بازی کودکان، کتابخانه و فرهنگسرا، سکوهای اقامتی، ایجاد فضای سبز با گل های متنوع و آب نماهای زیبا همراه با معماری اسلامی عنوان کرد.

وی، برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه کمیل و ندبه، بیان احکام و مسائل شرعی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی به صورت حضوری و سامانه ۳۲۰۲۰، خدمات رسانی جایگاه‌های ویژه راهنمای زائر در خصوص رعایت شئونات اسلامی، اهدای بسته های فرهنگی و متبرک به زائران را از دیگر برنامه‌های اجرایی زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر در ایام نوروز اعلام کرد.