نشر تفکر و اندیشه‌های شهید مدرس در جامعه ضروری است

نشر تفکر و اندیشه‌های شهید مدرس در جامعه ضروری است
آذر ۱۱, ۱۴۰۲
104 بازدید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت:  اندیشه‌های شهید مدرس در جامعه ضروری است. حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ، ۱۰ آذرماه در بزرگداشت هشتاد و ششمین سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس که در محل زیارتگاه وی در کاشمر برگزار شد، افزود: شهید مدرس مبارزه همیشه در […]

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت:  اندیشه‌های شهید مدرس در جامعه ضروری است.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ، ۱۰ آذرماه در بزرگداشت هشتاد و ششمین سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس که در محل زیارتگاه وی در کاشمر برگزار شد، افزود: شهید مدرس مبارزه همیشه در میدان و پیکارگر صحنه‌های پرشور مبارزه با پلشتی‌ها و مستکبرین بود.

وی در خصوص فلسفه تشکیل چنین جلساتی تصریح کرد: بدون شک جاده زندگی یک طرفه نیست که برخی خون بدهند و شهید شوند و عده‌ای فقط تماشاگر باشند و به برکت خون همین شهدا بستر که فراهم شد به مال و منال و یا مقام مرتبه‌ای دست پیدا کنند، بدون شک آنها اگر شهید شدند و خون دادند ما هم که مانده‌ایم وظایفی داریم که باید به آنها عمل کنیم.

تقوی افزود: شهدا رسالت الهی، دینی و انسانی خود را به خوبی انجام دادند، ما هم باید پاسدار خون شهیدان مظلوم باشیم، آنها اگر جهاد شمشیر داشتند ما نیز باید در میدان جهاد تبیین حضور داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امروز یا باید  شمشیر به دست گرفت و در خط مقدم سینه به سینه دشمن جنگید و ایثار جان و انفاق خون کرد یا باید پاسداری از این خون را بر عهده گرفت و پیام شهید را به دیگران رساند.

وظیفه داریم شعائر را بزرگ بداریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وظیفه داریم وصیت‌نامه، راه و رسم زندگی، شعارها و فداکاری‌های شهدا را همچنان در میان مردم نشر دهیم و ذهن‌ها و اندیشه‌ها را با آن فداکاری‌ها گره بزنیم.

وی با اعلام اینکه با برگزاری سالگرد آیت‌الله مدرس از جهاد، ایثار، مقاومت، شجاعت، فقه و فقاهت شهید مدرس تجلیل می‌کنیم، اذعان کرد: تجلیل از مدرس تجلیل از چنین ارزش‌هایی است، قطعاً شرکت در چنین مراسمی تعظیم شعائر است.

تقوی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم شعائر را بزرگ بداریم، خاطرنشان کرد: اگر کسانی برای این ملت ایثارگری کردند باید قدر آنان را بدانیم، مدرس برای عزت و عظمت این ملت فداکاری کرد موظفیم در حد توان او را بزرگ بداریم.

ضرورت نشر کتاب‌ها، تفکر و اندیشه‌های شهید مدرس

وی در ادامه نشر کتاب‌ها، تفکر و اندیشه‌های شهید مدرس را در جامعه ضروری دانست و گفت: شرکت در این گونه جلسات در واقع معرفی و تبیین میراث فرهنگی این ملت است.

تقوی اظهار کرد: ما میراث فرهنگی غنی، تمدن و ادبیات غنی و معارف بسیار عمیق اسلامی را در اختیار داریم، باید از میراث گرانب‌های فرهنگی پاسداری کرد، راه شهید مدرس و سایر شهدا میراث معنوی فرهنگی ما هستند که باید آنها را حفظ کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در برابر نسل آینده مسئول هستیم و فرزندان ما باید این راه را به خوبی بشناسند، گفت: معلمان و استادان باید در مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، مدرس‌ها و امام راحل را به درستی معرفی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه جوانان نیازمند الگو هستند، افزود: هرچند آن‌قدر نیروهای برجسته و ارزشمند بسیاری در کشور داریم که نیازی نیست برای الگو گرفتن دست گدایی به سوی غرب دراز کنیم اما متأسفانه فن‌آوری اطلاعات و فضای مجازی تا حدودی ذهن‌ها را تغییر داده به طوری که بسیاری از نوجوانان ما فوتبالیست‌های دنیا را خوب می‌شناسند اما دانشمندان خود مانند ابوعلی سینا و مدرس را نمی‌شناسند.

تقوی همچنین به ویژگی‌های شهید مدرس اشاره و اذعان کرد: مردم دوستی و عشق ورزیدن به مردم یکی از ویژگی‌های شهید مدرس بود، آیت‌الله مدرس برای خدا سخن می‌گفت و بر اساس تکلیف عمل می‌کرد.

وی آزادمنشی و آزادگی را از دیگر ویژگی‌های شهید مدرس دانست و گفت: شهید سید حسن مدرس درس هیهات منا الذلة در رفتار و زندگی‌اش به دیگران تعلیم داد.

امروز در فلسطین دو تفکر در برابر هم قرار گرفته‌اند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با حوادث فلسطین و جنایت‌های اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت: امروز در فلسطین جنگ بین حماس و حزب‌الله با اشغالگران نیست بلکه دو تفکر در برابر هم قرار گرفته‌اند، تفکری که یک طرفش سردمداران و مستکبران غرب و آمریکا و تفکر طرف دیگر امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه انقلابی در روبروی مستکبران قرار گرفته است، گفت: امروز تربیت‌شدگان امام و یک جریان فکری در برابر جنایتکاران قرار گرفته‌اند.

تقوی با بیان اینکه نماینده تفکر امام راحل سید حسن نصرالله، مجاهدین و حزب‌الله، انصارالله، حشد الشعبی و بسیج مقاوم ایران هستند، اذعان کرد: اگر آموزش و پرورش قوی و قدرتمند و معلمانی با فکر و تدبیر داشته باشیم در آینده از درون مدارس شخصیت‌های بزرگی تحویل جامعه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مجلس از ارکان نظام است و مردم با انتخاب هوشمندانه افراد متدین و مؤمن و مناسبی را به مجلس بفرستند.

برچسب‌ها:, , ,