به مناسبت هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره)، مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) با همکاری انتشارات به‌نشر برگزار می‌کند.

به مناسبت هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره)، مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) با همکاری  انتشارات به‌نشر برگزار می‌کند.
آبان ۲۰, ۱۴۰۲
85 بازدید

به گزارش روابط عمومی مؤسسه ، کتاب «پیرمرد و صندلی» اثری از انتشارات به‌نشر منبع این مسابقه کتابخوانی عنوان شده که به قلم سید سعید هاشمی شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، سردبیر ماهنامه سلام بچه‌ها به رشته تحریر درآمده است. رمان «پیرمرد و صندلی» روایتگر ماجراهای پندآموز و گزارشی تاریخی از فراز و […]

به گزارش روابط عمومی مؤسسه ، کتاب «پیرمرد و صندلی» اثری از انتشارات به‌نشر منبع این مسابقه کتابخوانی عنوان شده که به قلم سید سعید هاشمی شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، سردبیر ماهنامه سلام بچه‌ها به رشته تحریر درآمده است.

رمان «پیرمرد و صندلی» روایتگر ماجراهای پندآموز و گزارشی تاریخی از فراز و فرود زندگی سیاسی شهید مدرس(ره) براساس منابع مستند در قالب ۱۷ فصل نگاشته شده که عنوان کتاب اشاره به کرسی شهید مدرس در مجلس شورای ملی آن زمان دارد. داستان در زمان احمدشاه قاجار اتفاق می‌افتد، که انگلیسی‌ها با تلاش زیاد باعث تغییر حکومت قاجار و انتقال آن به محمدرضا پهلوی شدند. وقایع زمان احمدشاه آخرین پادشاه قاجار و اوضاع نابه سامان مملکت در روزهای آخر حکومت قاجاریه، چگونگی روی کارآمدن رضاخان و تشکیل تحمیلی حکومت پهلوی، نقش شهید سید حسن مدرس در مجلس برای جلوگیری از انتقال قدرت به قزاق‌ها، فشار محمد رضاخان به مجلس برای تصویب انتقال قدرت، کشته شدن عده ای از نمایندگان مجلس و مطالب تاریخی ارزشمند دیگر نظیر چگونگی ترور میرزاده‌ی عشقی، عملکرد بسیار بحث‌برانگیز و عجیب مصدّق در آن برحه‌ی تاریخی و … در این داستان بازگو شده است. کتاب «پیرمرد و صندلی» در قالب روایتِ داستانیِ کم‌نقص با برخورداری از اتقان و سندیت تاریخی از حیث هنر نویسندگی در سطحی بسیار قابل قبول است. ضمن اینکه تصاویر زیبای کتاب نیز به کمک قوای تخیّلِ مخاطب آمده تا تصوّر بهتری از فضای شکل‌گیری این داستان تاریخی در ذهن خواننده شکل‌ بگیرد. چاپ نخست این کتاب ۱۲۸ صفحه‌ای سال ۱۳۹۶ توسط به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) روانه بازار کتاب شده که تاکنون بنا به استقبال خوب مخاطبان، چهار دوره چاپ را پشت سر گذرانده است.

مسابقه کتابخوانی «پیرمرد و صندلی» تا ۱۰ آذر سالگرد شهادت شهید آیت‌الله مدرس(ره) ادامه دارد. یک جایزه سی میلیون ریالی، یک جایزه بیست میلیون ریالی و یک جایزه ده میلیون ریالی از جمله جوایز در نظر  گرفته شده در این مسابقه است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه، کافی است نسخه چاپی کتاب «پیرمرد و صندلی» از فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و نسخه الکترونیک آن را از اپلیکیشن فراکتاب تهیه کنند، سپس به سوالات مطرح شده که در سایت به نشر و فراکتاب موجود است پاسخ دهند و عدد پاسخ‌های صحیح را به سامانه پیامکی مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) ۲۰۰۰۲۰۰۱۲۸ ارسال کنند.