بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد.

بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد.
خرداد ۶, ۱۴۰۲
157 بازدید

همزمان با پنجمین روز دهه کرامت مراسم بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه همراه با سخنرانی دکتر سرابی مدیر عامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی و با حضور جمعی از مسئولین، خادم یاران رضوی و خدام افتخاری بقاع متبرکه شهرستان کاشمر در زیارتگاه مرد دین و سیاست شهید آیت‌الله مدرس […]

همزمان با پنجمین روز دهه کرامت مراسم بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه همراه با سخنرانی دکتر سرابی مدیر عامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی و با حضور جمعی از مسئولین، خادم یاران رضوی و خدام افتخاری بقاع متبرکه شهرستان کاشمر در زیارتگاه مرد دین و سیاست شهید آیت‌الله مدرس برگزار شد.

دکتر سرابی در این مراسم اظهار کرد: امامزادگان همچون ستاره های درخشان و ثروت های بی بدیلی هستند که در آسمان مملکت ما نور افشانی می کنند.

وی با بیان اینکه امامزادگان پناهگاه مردم، قطب های فرهنگی و اعتقادی برای مردم شریف ایران هستند، افزود: تاریخ نشان می دهد دستگاه ظلم اموی و عباسی سعی کردند آثار و نسل اهل بیت(ع) را پنهان کرده و از بین ببرد ولی امروزه می بینیم در نقاط مختلف، مردم دلداده اندیشه ها و مزارهای این بزرگواران هستند.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی در بخش دیگر سخنانش گفت: در دوران خفقان رضاخانی هم سعی شد محل دفن شهید آیت‌الله مدرس از مردم پنهان بماند اما امروز به مثابه یک امامزاده مورد توجه و پناهگاه مردم قرار گرفته است.

دکتر سرابی ادامه داد: دشمن تلاش کرد شهید مدرس را از دل ها و ذهن ها حذف سازد اما خداوند متعال او را چراغ راه، عبرت تاریخ و الگوی مبارزه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه شهید مدرس پرچمدار اصلی مبارزه با سکولاریزم بود، خاطرنشان کرد: مشی این شهید مجاهد، خدمت خالصانه به دین و مردم، شجاعت، ایثار و مقاومت بود.

سرابی با بیان اینکه امامین انقلاب از شهید مدرس الگو گرفتند و آنها نیز تحولی را در جامعه رقم زدند که دنیا را متوجه مبدأ هستی کرده است، افزود: بر ما لازم است یاد و خاطره بزرگانی را که سلسه جنبان نظام الهی و پرچمدار اسلام ناب محمدی بودند به خاطر حفظ ارزش ها زنده نگه داریم.
مدیحه سرایی، شعر خوانی و تجلیل از خدام برگزیده زیارتگاه شهید آیت الله مدرس دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

برچسب‌ها:, , ,