روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گرامی باد.

روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گرامی باد.
اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲
128 بازدید

«موزه‌، پایداری و حال خوب»   آثار، اشیاء، اسناد و وسایل به نمایش در آمده در موزه ها ، آیینه ی تمام نمایی از فرهنگ ، هنر، آداب و رسوم ، باورها و اعتقادات گذشتگان و نیاکان مان را به نمایش می گذارند و همچون پلی ارتباطی میان گذشته، حال و آینده عمل می کنند. […]

«موزه‌، پایداری و حال خوب»

 

آثار، اشیاء، اسناد و وسایل به نمایش در آمده در موزه ها ، آیینه ی تمام نمایی از فرهنگ ، هنر، آداب و رسوم ، باورها و اعتقادات گذشتگان و نیاکان مان را به نمایش می گذارند و همچون پلی ارتباطی میان گذشته، حال و آینده عمل می کنند. در واقع موزه نهادی است پویا و در خدمت جامعه که با نگهبانی از میراث ملموس و ناملموس بشریت، محیطی را برای اهداف علمی، آموزشی، مطالعه، لذت و سرگرمی ایجاد می‌کند.

کارشناسان فرهنگی و موزه داری، موزه‌ها را به شکل‌های گوناگون همچون موزه‌های تاریخ و باستان شناسی،موزه‌های مردم شناسی، کاخ موزه‌ها، موزه‌های علوم و فنون، موزه‌های منطقه‌ای و پارک موزه‌ها، موزه های هنری، موزه های بقاع متبرکه، موزه‌های مفاخر و مشاهیر( اندیشمندان ، بزرگان سیاسی ، فرهنگی و علمی )و…  تقسیم بندی کرده‌اند.

و شهید آیت ا… مدرس یکی از مفاخر تاریخ معاصر، در کنار مزارش موزه ای تشکیل شده است. موزه ای که با نمایش آثار و اسناد بجای مانده از این شهید بزرگوار و همچنین اشیاء و آثار تاریخی متنوع بیانگرگوشه های از تاریخ ایران می باشد.

این موزه ضمن تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی از علاقمندان به موزه و میراث فرهنگی جهت بازدید دعوت نموده و تلاش و همت همگانی را در راستای حفظ میراث گرانقدر ایرانی- اسلامی درخواست و همکاری خود جهت حفظ و نگهداری آثار، اسناد، تصاویر و اشیاء تاریخی را اعلام می دارد.

برچسب‌ها:, , ,