۷۵ هزار نفر در سال جاری از موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس(ره) در کاشمر بازدید کردند.

۷۵ هزار نفر در سال جاری از موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس(ره) در کاشمر بازدید کردند.
دی ۱۵, ۱۳۹۷
232 بازدید

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: موزه آثار و اسناد شهید مدرس(ره) در کنار زیارتگاه این بزرگ مرد دین و سیاست در طول سال پذیرای هزاران نفر از نقاط مختلف کشور است که از ابتدای سال جاری، ۷۵ هزار نفر در قالب ۲۹۴ اردوی دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی و اردوهای بسیج از […]

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: موزه آثار و اسناد شهید مدرس(ره) در کنار زیارتگاه این بزرگ مرد دین و سیاست در طول سال پذیرای هزاران نفر از نقاط مختلف کشور است که از ابتدای سال جاری، ۷۵ هزار نفر در قالب ۲۹۴ اردوی دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی و اردوهای بسیج از شهرستان‌های مختلف سراسر کشور از موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس (ره) بازدید کردند.
حجت‌الاسلام سید محمد جواد رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه این موزه در سال ۱۳۸۳ همزمان با شصت و هفتمین سالگرد شهید مدرس(ره) در کاشمر گشایش یافت، افزود: در این موزه مجموعه‌ای از اسناد، دست نوشته‌ها و وسایل شخصی شهید آیت الله مدرس(ره) از جمله قرآن، عصا، دو عدد پیراهن، چراغ، قلم، سجاده و پارچ سفالی و… نگهداری می‌شود و در ۳ بخش مختلف پذیرای علاقه‌مندان است.

وی با اشاره به اینکه بخش اول این موزه شامل تصاویری از شهید مدرس(ره) است، ادامه داد: در این بخش سیر تاریخی زندگی آیت‌الله مدرس(ره) به روایت تصویر بیان می‌شود و مجموعه‌ای از تصاویر شامل خانه محل تولد، ایام حضور در مجلس، تبعید، خانه محل شهادت، مراحل مختلف بازسازی قبر ایشان همراه با توضیحات، دست نوشته‌ها و اعتبار نامه‌های شهید آیت‌الله مدرس(ره) در مجلس و … در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرعامل موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی اظهار کرد: در بخش دوم این موزه اشیاء و وسایل به جا مانده از شهید مدرس(ره) در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است تا مراجعان با زندگی ساده این شهید گرانقدر آشنا شوند. در بخش سوم نیز اشیای اهدایی مردم به موزه آثار و اسناد شهید آیت‌الله مدرس(ره) به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه بیش از ۸۰ هزار نفر به شکل انفرادی یا خانوادگی از موزه شهید مدرس(ره) بازدید می‌کنند، بیان کرد: شخصیت‌های مختلف کشوری و لشکری نیز از دیگر بازدیدکنندگان این موزه هستند