گزیده سخنان حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر در مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین دکتر عطاران طوسی

گزیده سخنان حجت الاسلام و المسلمین مهدوی مهر در مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین دکتر عطاران طوسی
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹
271 بازدید

* افتخار داریم که در کاشمر هستیم این شهر کهنسال از خطه ی عظیم ایران زمین ، شهری که در تـاریخ سـابقه و ریشـه دارد و تمـدن آن تنهـا به تاریخ بسنـده نشـده بلکه امروز ما می بینیم کاشمر محل شعاع نور الهی است با وجود امـامزادگانی که هر کدامشان مرکزی برای اشاعه نور اهل […]

* افتخار داریم که در کاشمر هستیم این شهر کهنسال از خطه ی عظیم ایران زمین ، شهری که در تـاریخ سـابقه و ریشـه دارد و تمـدن آن تنهـا به تاریخ بسنـده نشـده بلکه امروز ما می بینیم کاشمر محل شعاع نور الهی است با وجود امـامزادگانی که هر کدامشان مرکزی برای اشاعه نور اهل بیت(ع) و معارف الهی هستند.

* این عالم مجـاهد واقعـاً مـدرس بود. آمد در میدان سیاسـت هم مـدرس شد . درسی داد که امام رضوان الله تعالی علیـه آن درس رو به ملت ایران آموخـت که ما نمی توانیم دین بدون سیاست داشته باشیم و سیاست بدون دین هیچ جایگاه و پایگـاهی در میان امت اسلام ندارد، این درسی بود که مدرس به ما داد و برایش در مقابل جلسومه هـای فساد ایستـاد و ایستادگی کـرد و تبعید شد.

* امروزه این مکان یک پایگاه برای انقلاب و نظام است، همانطور که نماینده معزز فرمودن «اینجا پایگاهی برای جوانان انقـلابی شهر است که باید از اینجا بتوانند آرمان‌های انقلاب را محقق کنند»

* با همتی که در مسئولان و سـروران بزرگوار شهرستـان، آستان قدس رضوی و تولیت معزّز است من اطمینان  دارم که اینجا می تواند ارتقاء جدی پیدا کند .

* موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه در ساختار جدید آستان قدس رضوی معنایش این است که به امید خدا این پایگـاه فرهنـگی عظیم همه  فعالیت‌های  سیاسی، اجتماعی، حوزه و دانشگاه را رقم بزند.

* با همت شما عزیزان و با اراده ای که در تولیت آستان قدس رضوی حفظه الله تعالی علیه هست و همّت بـرادر عـزیزم جنـاب آقای عطاران، من مژده میدم که انشالله این اتفاق ها خواهد افتاد و امیدواریم خداوند سبحان این توفیق رو عنـایت کند که این خط سیری که ترسیم شده ادامه پیدا کند.

* انشالله در آینده این بقعه منوّره بسیار برتر از این در فعالیت‌های مختلف این شهرستان ایفای نقــش کنـد و باعـث ارتقـای شهرستان باشد من از همه مسئولین شهرستان تشکر می کنم و از همه آنها می خواهم که به جایگــاه این بقاع متبـرکه توجه ویژه کنند و برای ارتقاء شهرستان کاشمر و ترشیز بزرگ بیشترین تلاش را بنمایند.

* من افتخار می کنم بتوانیم در آستان قدس رضوی با همت شما مردم و مسئولان در این شهرستان و در این بقعه منوّره، حوزه علمیه، دانشگاه و مراکز پژوهشی و تحقیقی و اینها رو انشالله ایجاد کنیم و ارتقا ببخشیم و مرکزیت فرهنگی این شهرستـان رو بقعه شهید آیت الله مدرس(ره) قرار دهیم تا کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی مانند نگینی در این استان بدرخشد.

* سیاست هـای آستــان در این است که فرصت ها برای فعــالیت های فرهنگی ، علمی ، آمـوزشی و ترویج معارف اهل بیت صلوات الله علیه و احیای امر اهل بیت صلوات الله به بهترین شکل انجام گردد.

* کلمه آخر در مورد جناب آقای عطاران باید عرض کنم ایشان یک طلبه بسیار ساده و همیــشه دنبـال خدمت به این انقلاب و نظام بوده و هستند که با شناختی که مقام معظم رهبری از این بیت دارند و همکاری نزدیکی که پدر بزرگوار ایشون با مرحوم آقای طبسی و حضرت آقا در زمان انقلاب داشتند، انشالله امیدواریم این فرزند انقلاب، نظام و رهبری بتواند خدمتی به این نظام و انقـلاب و رهبری داشته باشد. ایشان شخصیــت پر تلاش و دارای فــکر و اندیشه است که با کمک نیروهای مخلص مؤسسه ان‌شاالله قدم‌های موثری در این راستا برخواهند داشت.