جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اکثریت اعضاء و به طور رسمی در جوار زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) در کاشمر برگزار گردید .

جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اکثریت اعضاء و به طور رسمی در جوار زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره)  در کاشمر برگزار گردید .
تیر ۱۲, ۱۴۰۰
213 بازدید

در ابتدای این جلسه  حجت الاسلام عطاران طوسی مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی  به ارائه گزارشی از فعالیتهای آستان قدس رضوی در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) پرداخت . رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت نظام اسلامی و با تاسی به شهید آیت‌الله مدرس، که سیاست را […]

در ابتدای این جلسه  حجت الاسلام عطاران طوسی مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی  به ارائه گزارشی از فعالیتهای آستان قدس رضوی در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) پرداخت .

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت نظام اسلامی و با تاسی به شهید آیت‌الله مدرس، که سیاست را عین دیانت می‌دانست، تلاش کرده‌ایم در عرصه سیاسی بی‌دینی نکنیم.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی ، در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جوار زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره)  در کاشمر، اظهار داشت: شهید آیت الله مدرس از آن کسانی است که زنده است و امام خمینی(ره) در پیروزی نهضت اسلامی به شخصیت آن بزرگوار تأسی کردند.

وی با اشاره به جایگاه و قرب شهدا در قرآن به جایگاه شهید مدرس اشاره و ابراز کرد: کاش مدرس امروز در بین ما بود و می دید که به برکت برپایی نظام اسلامی، سیاست ما عین دیانت ماست.

وی گفت: باید قدر نظام اسلامی و فرصتهایی را که داریم بدانیم و امروز با برگزاری نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در کنار زیارتگاه این عالم مجاهد ، امیدواریم با تأسی به شخصیت آن شهید بزرگ ، بتوانیم همچون ایشان با خداترسی و بدون اینکه ملاحظه کسی را بکنیم در انجام امور، فقط رضای خدا و خدمت به مردم را در نظر بگیریم.

آقاتهرانی از آغاز سفرهای کمیسیون‌ فرهنگی مجلس به جای جای کشور خبر داد و گفت: در نخستین سفر به مشهد شهید مدرس آمده‌ایم تا در کنار مزار این شهید بزرگ و با تأسی از شخصیت او، در مسیر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون تلاش کنیم.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به برخی مطالبات مردم شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن و فعالان حوزه های فرهنگی و هنری منطقه ترشیز از اعضای کمیسیون فرهنگی گفت: این موارد را با وزرای مربوطه در میان خواهیم گذاشت و نتایج آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

غلامرضا منتظری با اشاره به درخواست فعالان حوزه فرهنگ شهرستان کاشمر مبنی بر برگزاری کنگره بین المللی شعر شهید مدرس گفت: ما آماده پیگیری این موضوع و حمایت از برپایی این کنگره فرهنگی هستیم.

نماینده شهرستان های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد نیز در این نشست با قدردانی از حضور نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور اکثریت اعضا امروز به  صورت رسمی در کاشمر برگزار شد که مصوبات این نشست در تهران با حضور وزرا پیگیری و به نتیجه می‌رسد.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین گفت: ما در کنار زیارتگاه شهیدآیت الله مدرس(ره) به ایشان تاسی می کنیم که در دوران خفقان از دین اسلام و تعالیم اسلامی مجدانه دفاع کرده، تبعید شد و در این راه به شهادت رسید.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سفر یکروزه به منطقه ترشیز، شامل شهرستان های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد، با حضور در میان اقشار مختلف مردم این منطقه، به مطالبات و درخواست های آنان گوش فرادادند.

 

گزارش تصویری