با صدور پیامی؛ تولیت آستان قدس حمله تروریستی به دانش آموزان در کابل را به ملت افغانستان تسلیت گفت .

با صدور پیامی؛ تولیت آستان قدس حمله تروریستی به دانش آموزان در کابل را به ملت افغانستان تسلیت گفت .
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰
215 بازدید

تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی اقدام تروریستی مقابل مدرسه دخترانه در کابل را محکوم و با مردم مظلوم و مسلمان افغانستان ابراز همدردی کرد. بسم الله الرحمن الرحیم وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً…(الاسراء: ۳۳) سرزمین رنج کشیده افغانستان از اشغال و جنایت بار دیگر در ماه مهمانی خدا قربانی فرقه گرایی […]

تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی اقدام تروریستی مقابل مدرسه دخترانه در کابل را محکوم و با مردم مظلوم و مسلمان افغانستان ابراز همدردی کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً…(الاسراء: ۳۳)

سرزمین رنج کشیده افغانستان از اشغال و جنایت بار دیگر در ماه مهمانی خدا قربانی فرقه گرایی و تحجر گردید. ده ها دختر بیگناه و مادر روزه دار در مقابل مدرسه سیدالشهداء (علیه السلام) کابل به خاک و خون کشیده شدند. قلب ما و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام همچون جگر مادران رنجیده ی سرزمین افغانستان در این مصیبت سوخت.
اسلام آمریکایی که در این روزها در حال تجربه شکستی دوباره در سرزمین یمن و زخم خورده از جبهه مقاومت در موضوع قدس و همدلی در مساله فلسطین است، مانند گذشته در گوشه ای دیگر از جهان اسلام، عده ای زن و کودک مظلوم را قربانی خشم و عصبانیت خود نموده است.
پر واضح است که توطئه های خارجی با آبشخور آمریکایی صهیونیستی، جهل و تحجر در کنار سکوت ننگین و شرم آور مجامع بین المللی موجب تکرار چنین حوادث سبوعانه‌ای شده است.
ضمن اعلام انزجار از این اقدام وحشیانه، مسئولیت این جنایت را در وهله نخست متوجه عامل و آمر اصلی آن یعنی آمریکای اشغالگر و تفرقه افکن میدانیم. همچنین با مردم مظلوم و مسلمان افغانستان ابراز همدردی نموده و درجوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام برای شهدای این فاجعه طلب علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل از درگاهی الهی را مسألت می نمایم.

احمد مروی
تولیت آستان قدس رضوی