همزمان با ایام شهادت آیت الله مدرس(ره) دعای ندبه کشوری «منتظران ظهور» در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر برگزار گردید.

همزمان با ایام شهادت آیت الله مدرس(ره) دعای ندبه کشوری «منتظران ظهور» در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر برگزار گردید.
آذر ۱۶, ۱۳۹۹
246 بازدید

همزمان با سالروز شهادت اسوه استقامت و ساده زیستی، شهید آیت الله سید حسن مدرس(ره)، ویژه برنامه «منتظران ظهور» با همکاری گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما و هیئت رزمندگان اسلام بدون حضور مردم در زیارتگاه آن مجاهد وارسته در شهر کاشمر برگزار و از شبکه سراسری یک سیما و رادیو زیارت بصورت زنده پخش […]

همزمان با سالروز شهادت اسوه استقامت و ساده زیستی، شهید آیت الله سید حسن مدرس(ره)، ویژه برنامه «منتظران ظهور» با همکاری گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما و هیئت رزمندگان اسلام بدون حضور مردم در زیارتگاه آن مجاهد وارسته در شهر کاشمر برگزار و از شبکه سراسری یک سیما و رادیو زیارت بصورت زنده پخش گردید.

به گزارش روابط عمومی موسسه، در این مراسم که با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز گردید حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت ضمن تسلیت ایام شهادت آیت الله مدرس(ره) و محسن فخری زاده اظهار داشت: روز جمعه تقدس خاصی دارد، در این روز ما مهمان امام عصر هستیم که هم فکری و هم نوایی با امام زمان(عج) از اصول ارتباط با ایشان می باشد.

وی ابراز داشت: حضرت مهدی(عج) برای تمام مومنین دعا می کنند و دعای ایشان در حق علمای ما این است که زاهد و ناصح باشند زیرا علما وارثان انبیاء هستند و نقش آنها مانند کشتی است که اگر غرق شود سرنشینان آن هم غرق می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت در ادامه افزود: معنای صفت زهد رهایی روح از دنیاست، زاهد در برابر قدرت، ثروت و لذت‌های مادی نباید حقیر باشد و شهید آیت الله مدرس(ره) نمونه کامل عالمی بود که این دعا در حقش مستجاب شده بود. شهید مدرس(ره) شجاع بود چون طمع نداشت، او الگوی آزادگی بود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور ابراز داشت: مسئولین مردم باید ساده زیست باشند تا فرهنگ ساز شوند و باید عدالت و شفقت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

این کارشناس دینی اذعان داشت: نباید پست ها وسیله کسب روزی و مال گردند. مسئولیت و جایگاه اجتماعی یک امانت الهی است و خداوند خواسته است تا امانت به اهلش سپرده شود و همچنین بر پیشوایان عادل واجب کرده تا بر خودشان تنگ بگیرند تا زندگی ضعفا را درک کنند.

خطیب مراسم  با اشاره به کلام حضرت امام خمینی(ره) «مدرس زنده است تا تاریخ زنده است»، خاطر نشان کرد: بهای جان شما بهشت است، به کمتر از بهشت خودتان را نفروشید. دشمن در تلاش است تا الگوهای بدلی را جایگزین کند، ما وظیفه داریم فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل های بعدی منتقل کنیم و باید سفیران خوبی در معرفی شهدا باشیم.

قرائت دعای پرفیض ندبه و مرثیه‌سرایی حاج امیر عارف از نغمه سرایان حرم مطهر رضوی پایان بخش این برنامه معنوی بود.

روابط عمومی موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی