همایش معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کاشمر در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)

همایش معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کاشمر در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره)
آبان ۲۵, ۱۳۹۵
185 بازدید

این همایش به منظور تعامل و تبادل نظر در حوزه های فرهنگی و علوم قرآنی و بهره مندی از تجارب معاونین و مربیان پرورشی و ایجاد زمینه همکاری آنان با مجتمع فرهنگی شهید آیت ا… مدرس(ره) در راستای برگزاری برنامه های آموزشی و تربیتی جهت دانش آموزان در سالن اجتماعات زیارتگاه برگزار گردید .  در […]

این همایش به منظور تعامل و تبادل نظر در حوزه های فرهنگی و علوم قرآنی و بهره مندی از تجارب معاونین و مربیان پرورشی و ایجاد زمینه همکاری آنان با مجتمع فرهنگی شهید آیت ا… مدرس(ره) در راستای برگزاری برنامه های آموزشی و تربیتی جهت دانش آموزان در سالن اجتماعات زیارتگاه برگزار گردید .  
در این همایش سپهریان مدیرعامل مؤسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت(ع) و تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در همایش ، بر همکاری و تعامل این دو مجموعه فرهنگی بیش از پیش تأکید نمود .
ایشان بر اهمیت نقش مربیان پرورشی در تقویت استعدادهای کودک و نوجوان و پرورش ذهنی و عینی دانش آموزان بر اساس قرآن به عنوان مهمترین کتاب آموزشی و تربیتی نام برده که موجبات پرورش شخصیتهای بزرگ و مؤثر در طول تاریخ شده است .
سپهریان افزود : از جمله این مردان بزرگ شهید آیت ا… مدرس(ره) است که پرورش یافته مکتب قرآن و انبیاست و شخصیتی که در سخت ترین شرایط ، از گفتن حق کوتاهی نکرد و زمانی که رضاخان به او گفت : « از جان چه می خواهی » من تو را جوری می کشم که بدنت را در میان کفار دفن کنند ، این شهید بزرگ در جواب او گفت : « قبر من هر کجا که باشد زیارتگاه مردم خواهد شد ولی تو در جایی میمری که نه آب باشد و نه آبادی .» و ما امروز در کاشمر می بینیم که قبر آقای شهید به فرمان مقام معظم رهبری و به برکت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همت والای آستان قدس رضوی به زیارتگاه باشکوه با امکانات و خدمات متنوع در خدمت جامعه قرار دارد .
مدیرعامل مؤسسه خاطر نشان کرد : امروز مجتمع فرهنگی شهید آیت ا… مدرس(ره) مفتخر است که با کتابخانه ای متنوع و موزه ای که با جمع آوری اسناد و وسایل این اسوه فقاهت و سیاست ، زمینه آشنایی جامعه را با خدمات و اقدامات شهید مدرس(ره) فراهم نموده است در خدمت جامعه علمی ، دانش آموزان و دانش پژوهان باشد .
ایشان با اشاره به فعالیتهای چشمگیر کتابخانه های مؤسسه در شهرستانهای کاشمر  ، طبس و قاین اظهار داشت : کتابخانه های کاشمر و طبس به ترتیب در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴ به عنوان کتابخانه های نمونه مشارکتی کشور برگزیده شدند و ابراز امیدواری کرد با همکاری فرهنگیان محترم بویژه معاونین و مربیان پرورشی زمینه حضور دانش آموزان و برگزاری کلاسهای آموزشی در حوزه های مختلف فراهم گردد .  
در این همایش شهابیان معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمر و فروان معاونت فرهنگی مؤسسه سخنانی در خصوص تعامل و همکاری این دو نهاد فرهنگی شهرستان و همچنین برگزاری ویژه برنامه هایی به مناسبت بزرگداشت هفتاد و نهمین سالگرد شهادت آیت ا… مدرس(ره) با همکاری اداره آموزش و پرورش بیان گردید .
در پایان این همایش ، شرکت کنندگان پس از حضور در مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس از موزه و کتابخانه مجتمع بازدید نمودند .
اجرای سرود و دکلمه توسط دانش آموزان دبستان شاهد معمار ، قرائت دکلمه نونهال مهدالرضای مجتمع  ، اهدای بسته های فرهنگی به شرکت کنندگان از دیگر برنامه های این همایش بود .