موزه شهید آیت الله مدرس(ره)، گنجینه ای زیبا در کاشمر

موزه شهید آیت الله مدرس(ره)، گنجینه ای زیبا در کاشمر
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵
460 بازدید

    موزه شهید مدرس(ره) وابسته به آستان قدس رضوی یکی از مراکز فرهنگی در شهر کاشمر است که به معرفی افکار و اندیشه‌های این عالم مجاهد می‌پردازد. مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) اظهار داشت : یکی از شخصیت‌ها و مفاخر ایران زمین، شهید آیت الله سید حسن […]

 

 

موزه شهید مدرس(ره) وابسته به آستان قدس رضوی یکی از مراکز فرهنگی در شهر کاشمر است که به معرفی افکار و اندیشه‌های این عالم مجاهد می‌پردازد.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) اظهار داشت : یکی از شخصیت‌ها و مفاخر ایران زمین، شهید آیت الله سید حسن مدرس است که در راستای تعالی و سربلندی کشور از هیچ کوششی دریغ نکرد و آخر جان طاهرش را از دست داد و نام و یاد خود را جاودانه کرد. با هدف ایجاد جایگاهی در خور و شایسته برای معرفی این گنج گرانبها و شخصیت برجسته تاریخ معاصر ایران، به نوجوانان، جوانان و تمام اقشار جامعه و یادآوری خدمات و اقدامات گران‌بهای ایشان، موزه شهید مدرس(ره) در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد.

حمزه سپهریان ادامه داد: در حال حاضر موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس(ره) با گردآوری اسناد، دست نوشته‌ها، وسایل شخصی و تصاویر تاریخی این عالم مجاهد تجهیز شده و همه روزه در خدمت علاقمندان است.

وی موزه آثار و اسناد شهید مدرس(ره) را یکی از مراکز فعال در جوار زیارتگاه این عالم ربانی در کاشمر دانست و افزود: ما سعی می‌کنیم با گردآوری مجموعه کامل اسناد، آثار، کتاب‌ها و مقالات مربوط به شهید مدرس، بانک اطلاعات خود را تکمیل کرده تا مجتمع فرهنگی شهید مدرس(ره) به عنوان مرکز مدرس‌شناسی در کشور مطرح شود.

سپهریان تصریح کرد: در حال حاضر، موزه شهید مدرس(ره)، گنجینه ای از وسایل این عالم ربانی؛ از جمله دو عدد قرآن، چراغ روشنایی، عبا، سجاده و قبای را در خود جای داده است که همه آن ها گواهی بر زندگی ساده شهید مدرس(ره) این عالم مجاهد است.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) افزود : اسناد و تصاویر این شهید بزرگوار بر دیوارهای موزه، مراجعان را با زندگی، اقدامات و فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی این بزرگ مرد تاریخ ایران آشنا می‌کند. در طول سال نیز علاقمندان به موزه و میراث فرهنگی اشیاء و وسایل خود را به موزه اهدا کرده اند و بخشی از فضای موزه را به خود اختصاص داده‌اند.

سپهریان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ بیش از ۷۵ هزار نفر از موزه شهید مدرس(ره) بازدید کرده‌اند، افزود: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ گروه اردویی، خانوادگی، دانش آموزی و … از موزه شهید آیت الله مدرس(ره) بازدید کرده‌اند که این رقم نسبت به سال ۱۳۹۳ با افزایش ۷درصدی بازدیدکنندگان مواجه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شهید مدرس(ره) به عنوان یک شخصیت ملی مطرح است، همه ساله علاوه بر زائران، شخصیت‌ها و مسئولان کشوری در این مکان مقدس حضور می‌یابند.