مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) خبر داد: ارائه بهترین تسهیلات عبادی – رفاهی به زائران در مجتمع های میان راهی

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) خبر داد: ارائه بهترین تسهیلات عبادی – رفاهی به زائران در مجتمع های میان راهی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵
149 بازدید

    مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) گفت:ارائه بهترین خدمات رفاهی به زائران بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) در مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) از مهم‌ترین اولویت‌های ماست.   به گزارش روابط عمومی مؤسسه ، حمزه سپهریان با بیان این خبر گفت: مجتمع‌های بین راهی امام رضا(ع) در جاده‌های […]

 

 

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) گفت:ارائه بهترین خدمات رفاهی به زائران بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) در مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) از مهم‌ترین اولویت‌های ماست.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه ، حمزه سپهریان با بیان این خبر گفت: مجتمع‌های بین راهی امام رضا(ع) در جاده‌های مواصلاتی به مشهد مقدس به منظور ارج نهادن به شعائر اسلامی و فراهم کردن تسهیلات عبادی – رفاهی برای زائران بارگاه منور رضوی و ارائه بهترین خدمات رفاهی به آنان تاسیس شده است که خوشبختانه هرساله استقبال گسترده‌ای از این مجتمع‌ها صورت میگیرد.
وی ادامه داد: مجتمع های میان راهی امام رضا(ع) در جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران از امکاناتی از جمله نمازخانه، واحدهای تجاری، واحدهای اقامتی، آلاچیق، سالن غذاخوری و سرویس های بهداشتی برخوردار است.
سپهریان به تشریح فعالیت‌های عمرانی مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) در سال ۱۳۹۵ پرداخت و گفت: هرساله با توجه به بهره مندی هزاران زائر از مجتمع‌های میان راهی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائران فعالیت‌های عمرانی مختلفی در مجتمع‌های میان راهی صورت می‌گیرد .
وی با اشاره به بهر برداری از ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی جدیدالاحداث در مجتمع میان راهی دیهوک در ایام تعطیلات نوروزی امسال گفت: با توجه به قرارگیری این مجموعه در کریدور شمال جنوب و تردد بسیار زیاد در این محور، توقف زائران و مسافران در این مجتمع زیاد بوده و تعداد سرویس بهداشتی موجود پاسخگوی نیازها نبود. لذا در نیمه دوم سال ۹۴ عملیات احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی با زیربنای بیش از ۲۰۰ متر مربع آغاز و در تعطیلات نوروزی سال جاری به بهره برداری رسید، هم چنین در این مجتمع محوطه سازی و سکوی نشیمن احداث شده است.
مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: در مجتمع میان راهی اسلامیه؛ واگذاری و شروع به کار یک واحد رستوران جدیدالاحداث همزمان با آغاز سال جدید انجام شده است که سنگفرش و نصب پایه چراغ در محوطه مقابل واحدهای تجاری به مساحت بیش از ۴۰۰ مترمربع و بهسازی روشنایی کل مجتمع، احداث آبنما در مقابل نمازخانه و سنگفرش محوطه اطراف آن ( به مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع) از دیگر فعالیت‌های عمرانی انجام شده در این مجتمع است.
سپهریان با اشاره به انجام زیرسازی و آسفالت بیش از ۶۰۰۰ مترمربع پارکینگ در مجتمع میان راهی رباط سفید گفت: یکی از مشکلات این مجموعه سطح ناهموار پارکینگ آن بود که پس از حدود دوسال پیگیری مداوم و مساعدت مسئولین با اختصاص بودجه از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی در روزهای پایانی سال گذشته فرآیند ایمن سازی و اصلاح رمپ‌های ورودی و خروجی مجتمع و زیرسازی و آسفالت کل مساحت آن آغاز و در ابتدای سال ۹۵ به بهره برداری رسید.
مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از ساخت و نصب مجموعه بازی پلی اتیلنی در مجتمع میان راهی کاهک خبر داد و افزود: با عنایت به حجم قابل توجه تردد در محور شاهرود-سبزوار و مشکلات عدیده وسایل بازی فلزی، طرحی از سوی مؤسسه در حال اجراست که ضمن ایمن سازی و استاندارد سازی وسایل بازی موجود در مجتمع‌ها، مجموعه‌های بازی جدید و به روز در این مجتمع‌ها در حال نصب و بهره برداری است.
سپهریان ادامه داد: احداث تصفیه خانه به منظور کاهش هزینه‌های دفع فاضلاب و بهره برداری مجدد از پساب جهت آبیاری فضای سبز، تعویض لوله کشی و سنگفرش کف واحدهای تجاری از دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته در مجتمع میان راهی کاهک است.
وی تعویض طرح، سنگ بدنه و کف آبنمای مقابل نمازخانه و موزائیک فرش محوطه مجتمع میان راهی عشق آباد به مساحت ۵۰۰ مترمربع و مجتمع میان راهی خضری به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع، دیوار کشی اطراف محوطه مجتمع میان راهی سربیشه، تهیه پایه چراغ ۹ متری برای تأمین روشنایی پارکینگ و افزایش ایمنی در مجتمع رباط پشت بادام را از دیگر فعالیتهای عمرانی آستان قدس رضوی در مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) عنوان کرد.