مدیرعامل آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از برنامه های زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبرداد.

مدیرعامل آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از برنامه های زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبرداد.
فروردین ۹, ۱۳۹۵
193 بازدید

  سپهریان اظهار داشت: کاشمـر به عنوان یک شهر مذهبی و دومین شهر زیارتی استان، پس از مشهد مقدس توانسته همه ساله به ویژه در ایام نوروز زائران و گردشگران زیادی را جذب نماید. از آن جایی که این مجتمع علاوه بر جنبه زيارتي و سياحتي یکی از مراكز بزرگ فرهنگي منطقه محسوب می گردد […]

 

سپهریان اظهار داشت: کاشمـر به عنوان یک شهر مذهبی و دومین شهر زیارتی استان، پس از مشهد مقدس توانسته همه ساله به ویژه در ایام نوروز زائران و گردشگران زیادی را جذب نماید. از آن جایی که این مجتمع علاوه بر جنبه زيارتي و سياحتي یکی از مراكز بزرگ فرهنگي منطقه محسوب می گردد برنامه های فرهنگی – مذهبی در ایام نوروز برای زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) و زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه تحویل سال نو در زیارتگاه با اجرای برنامه‌های متنوع اظهار داشت قرائت زیارت عاشورا، مناجات و نیایش، تواشیح همراه با دعای معنوی تحویل سال نو، پخش نوای نقارخانه حضرت امام رضا(ع) و پیام نوروزی مقام معظم رهبری برای زائران از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
ایشان افزود: همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، تولد حضرت امام خمینی(ره)، مراسم قرائت حدیث کساء از ۹ تا ۱۱ فروردین ماه، مولودی خوانی و پذیرایی از نمازگزاران در شب میلاد بزرگ بانوی اسلام همزمان با نماز مغرب و عشاء در زیارتگاه این اسوه فقاهت و سیاست برگزار خواهد شد.
مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) مهم‌ترین تسهیلات فراهم شده در زیارتگاه شهید آیت ا… مدرس(ره) را مشتمل بر ۵ باب میهمان‌پذیر با تجهیزات کامل، ۲۰ اتاق، ۲ سالن اجتماعات، آشپزخانه مجهز، فعال بودن دفتر زائر سرا به صورت شبانه‌روزی، فروشگاه مواد غذایی و پروتئینی ، پارکینگ مناسب جهت وسائل نقلیه زائران ، بازدید بصورت رایگان موزه از ساعت ۸ الی ۲۰، فضای بازی کودکان، کتابخانه و فرهنگسرا، سکوهای اقامتی، ایجاد فضای سبز با گل های متنوع و آب نماهای زیبا همراه با معماری اسلامی عنوان کرد.
برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه کمیل و ندبه، بیان احکام و مسائل شرعی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی به صورت حضوری و خدمات رسانی جایگاه‌های ویژه راهنمای زائر در خصوص رعایت شئونات اسلامی، اهدای بسته های فرهنگی و متبرک به زائران از دیگر برنامه‌های اجرایی زیارتگاه در ایام نوروز است.