شهید مدرس(ره) الگویی مناسب برای نمایندگان و طلاب است

شهید مدرس(ره) الگویی مناسب برای نمایندگان و طلاب است
آذر ۸, ۱۳۹۶
169 بازدید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام دهقانی امشب در گردهمایی ائمه جمعه و جماعت، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ که در آستانه هشتادمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) در جوار زیارتگاه این شهید برگزار شد اظهار داشت: قطعاً برگزاری چنین جلساتی در راستای شناخت جایگاه و تبیین شخصیت […]

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام دهقانی امشب در گردهمایی ائمه جمعه و جماعت، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ که در آستانه هشتادمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) در جوار زیارتگاه این شهید برگزار شد اظهار داشت: قطعاً برگزاری چنین جلساتی در راستای شناخت جایگاه و تبیین شخصیت وزندگی شهید آیت‌الله مدرس ضروری و اجتناب‌ناپذیر است چراکه اگر در نظام جمهوری اسلامی ایران فرهنگ و سبک زندگی این بزرگ‌مرد عرصه دین و سیاست حداقل در وجود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ظهور برسد یقیناً صلابت کشور بیشتر خواهد بود.

وی بابیان این‌که مجلسیان و طلاب باید شخصیت‌هایی همچون شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند یادآور شد: سبک زندگی یکی از چالش‌های جدی در عرصه امروز جامعه است به‌طوری‌که اکثر مردم نسبت به مسئله ساده‌زیستی بی‌توجه شدند.

امام‌جمعه کوهسرخ با اشاره به این‌که زمانی خواهیم توانست از حق دم بزنیم، بگوییم و حمایت کنیم که بدون طمع در زندگی ساده‌زیست باشیم ابراز داشت: در احوالات شهید مدرس آمده که اگر من نسبت به بسیاری از اصرار آزادانه اظهار عقیده می‌کنم و هر حرفی را بی‌پروا می‌گویم برای آن است که چیزی ندارم و از کسی هم چیزی نمی‌خواهم.

وی بابیان این‌که آن‌هایی که دم از ولایت می‌زنند اما در پشت پرده به دلیل مسائل و زد و بندهایی که دارند جسارت بیان حق را ندارند و حتی به خودشان جرأت نمی‌دهند که حق بگویند و از آن دفاع کنند افزود: متأسفانه همین زد و بندهای مالی و حقوق‌های نجومی مانع از بیان حق می‌شود.

دهقانی با اشاره به این‌که آیت‌الله مدرس(ره) در عینی حالی که یک سیاستمدار  تمام معنا بود و امروز  گفتار، روش و منش آن بزرگ‌مرد برای جوامع اسلامی حرفی برای گفتند دارد به خاطر اندیشه و ساده‌زیستی‌اش بود تأکید کرد: ساده‌زیستی یکی از مسائلی است که شهید مدرس در عرصه زندگی خود  پیاده کرد و موفق شد بنابراین این سبک زندگی می‌تواند الگوی مناسبی برای زندگی امروز همه ما طلبه‌ها باشد.

*شهید آیت‌الله مدرس(ره) شخصیتی جامع و اثرگذار بود

در ادامه امام‌جمعه موقت کاشمر نیز از شهید مدرس به‌عنوان شخصیتی جامع و اثرگذار در دوران رضاشاهی یادکرد و گفت: اگر آن‌طور که باید این بزرگ‌مرد را نشناسیم و آن‌طور که باید نشناسانیم در حق این سید جلیل‌القدر واقعاً جفا کردیم.

حجت‌الاسلام علی احدی با تأکید بر این‌که آیت‌الله مدرس قبل از این‌که وارد عرصه سیاست شوند بار خودشان را ازنظر علمی بسته بودند ابراز داشت: این مجاهد نستوه و عالم خستگی‌ناپذیر در محضر اساتید و شخصیت‌های بزرگی تلمذ کردند و در سن ۳۱ سالگی به‌عنوان یک شخصیت بزرگ و مجتهد از نجف عازم اصفهان شدند.

وی با اشاره به این‌که اگر ساعت‌ها در رابطه باشخصیت، جایگاه، سبک زندگی و اقدامات علمی و عملی شهید مدرس به مباحثه بنشینیم زمان کم می‌آوریم افزود: از روحانیون انتظار است که در مجالس سخنرانی و در نماز جماعت‌ها نسبت به معرفی شخصیت و تبیین جایگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) در راستای آشنایی مردم اقدام شود.

*شجاعت و شهامت  از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله مدرس(ره) بود

امام‌جمعه بردسکن نیز شجاعت و شهامت را از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله مدرس(ره) دانست و گفت: هر عالم دینی اگر می‌خواهد در بحث تبلیغ دینی که بر عهده‌اش گذاشتند موفق باشد باید دارای ویژگی شجاعت و شهامت باشد.

حجت‌الاسلام امینی بابیان این‌که یک روحانی و عالم دینی که از جان، مال و اعتبار اجتماعی هراس داشته باشد هیچ‌گاه درراه تبلیغ دین موفق نخواهد بود، خاطرنشان کرد: برای موفقیت در این راه باید اهل شجاعت و شهامت در تمامی عرصه‌ها بود و لازمه این مبارزه فداکاری و ازخودگذشتگی است.