دیدار مدیرعامل موسسه با خانواده شهید محمد مصطفایی از شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی

دیدار مدیرعامل موسسه با خانواده شهید محمد مصطفایی از شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۷
292 بازدید

مدیرعامل موسسه آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) به نمایندگی از آستان قدس رضوی با خانواده شهید محمد مصطفایی از شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی در شهرستان بردسکن دیدار نمود. بنا به گزارش روابط عمومی موسسه، در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان، رئیس بنیاد شهید […]

مدیرعامل موسسه آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) به نمایندگی از آستان قدس رضوی با خانواده شهید محمد مصطفایی از شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی در شهرستان بردسکن دیدار نمود.
بنا به گزارش روابط عمومی موسسه، در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران و جمعی از مسئولین فرهنگی شهرستان بردسکن انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره و تجلیل و تکریم از مقام والای آن شهید والامقام، هدایای متبرک حرم رضوی  به برادر بزرگوار شهید اهداء گردید.
در این دیدار صمیمی، سپهریان مدیرعامل موسسه آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عاشورای حسینی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به ویژه شهید  محمد مصطفایی از شهدای این حادثه و ابلاغ سلام گرم حضرت آیت الله رئیسی تولیت معزز آستان قدس رضوی و قائم مقام معظم له به خانواده شهید و مسئولان اظهار داشت: امروز خدمت کردن به خانواده شهدا افتخاری بسیار ارزشمند است و برماست که در حوزه کاری خود طوری عمل کنیم که شرمنده شهدا نشویم.
ایشان به آیه قرآن کریم “آنان که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندارید بلکه زنده اند و نزد خداوند متعال رزق و روزی می خورند” استناد و افزود نام و یاد شهدای عزیز برای همیشه در نظام و انقلاب خواهد ماند و فردای قیامت جزو شفاعت کنندگان هستند و شما خانواده شهدا از اولین کسانی خواهید بود که مورد شفاعت شهدا قرار می گیرید.
سپهریان خاطر نشان کرد بنا به فرمایش مقام معظم رهبری شما خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این نظام و مملکت هستید و شهادت باعث نورانیت، عزت و قداست در جامعه می شود و این توفیق و برگ زرین را به شما تبریک می گویم.
سپهریان از همراهی مسئولان شهرستان بردسکن به ویژه امام جمعه و فرماندار شهرستان در تکریم و تجلیل ازاین خانواده شهید تقدیر کرد.
حضرت حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه بردسکن  با بیان اینکه خون شهدا هرگز فراموش نخواهد شد خاطرنشان کرد: خون شهدا همانند طلا هر روز از ارزش و درخشندگی بالایی برخوردار است و برماست که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.  شهدا برای اعتلای کشور از جان خود گذشتند و وظیفه ماست  که از خون مطهر شهدا پاسداری کنیم.  همه ما مدیون خون شهدا هستیم و  اگر امروز ایمان و ارزش هایی در جامعه حاکم است به برکت خون شهدا است و برماست که خانواده  های معظم شهدا را مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم.
وی از برنامه ریزی  بسیار  خوب آستان قدس رضوی که به مناسبت سالروز شهادت این شهید در حادثه بمب گذاری عاشورای حرم رضوی در سال ۷۳  زمینه دیدار و تکریم از خانواده این شهید فراهم گردید  تقدیر کرد.
مهندس علی نیا فرماندار بردسکن  دراین دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دوران انقلاب و شهدای مدافع حرم  به ویژه شهدای حادثه عاشورای حرم رضوی  و شهید محمد مصطفایی گفت: ملت ایران همچنان که  در ۲۲ بهمن سال ۵۷  انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند امروز هم در تمامی صحنه های انقلاب حضور داشته و پشتیبان مقام معظم رهبری هستند.  تا مادامی که تابع منویات مقام معظم رهبری  باشیم  هیچ قدرتی نمی تواند به انقلاب ضربه ای وارد کند و امروز  ملت ایران در همه میدان ها به فرامین رهبری لبیک و پاسخ دندان شکنی را به یاوه گویی های دشمنان  می دهند. عزت و عظمت ملت ایران متعلق به  خانواده های شهدا و ایثارگران است و شهدا مایه عزت و شکوه و عظمت  انقلاب هستند.
حسین سلیمانیان  رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران بردسکن  دراین دیدار  گفت:  شهید محمد مصطفایی  متولد ۱۳۳۷ بود که در  حادثه عاشورای حرم رضوی در ۳۰ تیرماه سال ۷۳  به درجه رفیع شهادت نائل آمد و  پیکر پاک و مطهر این شهید در  گلزار  بهشت رضای بردسکن نیز به خاک سپرده شد.
شایان ذکر است ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۷۳ که مصادف با روز عاشورا، گروهک تروریستی منافقین دست به بمب‌گذاری در حرم مطهر رضوی زده و عزادارن حسینی را به خاک و خون کشید، ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه ظهر بمبی معادل ۱۰ پوند مواد منفجره تی ان تی در حرم رضوی منفجر می شود که در این واقعه ۲۶ نفر از زائران رضوی به شهادت می رسند، شدت انفجار به حدی بود که دست و پای جدا شده زائران به اطراف و حتی پشت بام و سقف ضریح مطهر چسبیده بود. دیواره های صحنی که متعلق به بالای سر مبارک حضرت امام رضا (ع) می شد آغشته به خون شد و تعداد قابل توجهی قرآن و مفاتیح خون‌آلود شده و همچنین کاشی کاری ها و آینه کاری های قدیمی حرم که مربوط به ۸۰۰ سال پیش می شد در این حادثه تخریب شد.

گزارش تصویری