اقامه نماز جمعه شهرستان در جوار زیارتگاه

اقامه نماز جمعه شهرستان در جوار زیارتگاه
آذر ۸, ۱۳۹۸
186 بازدید

در آستانه بزرگداشت شهادت آیت ا… مدرس(ره) نماز جمعه ۸ آذر ماه در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد برگزار گردید . امام‌جمعه کاشمر در اجتماع نمازگزاران شهرستان اظهار کردند: نمایندگان مجلس باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند که چگونه یک تنه در برابر مخالفان می‌ایستاد و از حقوق مسلمانان و خدا دفاع می‌کرد. […]

در آستانه بزرگداشت شهادت آیت ا… مدرس(ره) نماز جمعه ۸ آذر ماه در جوار زیارتگاه این عالم مجاهد برگزار گردید . امام‌جمعه کاشمر در اجتماع نمازگزاران شهرستان اظهار کردند: نمایندگان مجلس باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند که چگونه یک تنه در برابر مخالفان می‌ایستاد و از حقوق مسلمانان و خدا دفاع می‌کرد.
حجت الاسلام و السلمین طباطبایی با گرامی‌داشت هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس ابراز کرد: باید در تبیین و ترویج اندیشه‌ها و افکار شخصیتی شهید مدرس در جامعه تلاش کرد.
ایشان با بیان اینکه شخصیت‌ها، بزرگان و مشاهیر علمی، فرهنگی و دینی دیدگاه و تعابیر شنیدنی و قابل تاملی از شهید مدرس(ره) دارند، اظهار کرد: اگر چه در کنار تربت این عالم شهید قرار داریم، اما شخصیت و منزلت آن را نشناخته‌ایم.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید آیت الله سید حسن مدرس به نام روز مجلس، بر الگوگیری نمایندگان مجلس از این شخصیت سیاسی، علمی و فقهی تاکید کرد و یادآور شد: آیت ا… مدرس در مجلس بر اساس ایمان و باوری که داشت از لوایح دفاع و انتقاد می کرد و هیچ‌گاه تسلیم جوسازی و تهدیدها نمی‌شد و دنباله رو جامعه بین الملل نبود.
حجت الاسلام و السلمین طباطبایی گفت: شهید مدرس در برابر توهین‌های استعمارگران می‌ایستاد، به طوری که مخالفت‌های مکررش با رضاخان او را نیز به زانو درآورد.
ایشان با اشاره به اینکه مردم نمایندگانی می‌خواهند که دلسوز دین و ارزش‌ها باشند، اظهار کرد: شهید مدرس به خوبی قدر مجلس را می‌دانست و از حقوق مردم، ارزش‌های دینی، حق و عدالت و باورهای مردم دفاع می کرد.

گزارش تصویری